PARTNER PORTALU
  • BGK

Nowe zasady działania Rejestru Dowodów Osobistych

  • TM    1 lutego 2011 - 12:36
Nowe zasady działania Rejestru Dowodów Osobistych

W Ministerstwie Spraw Wewnętrznych przygotowano projekt rozporządzenia w sprawie prowadzenia Rejestru Dowodów Osobistych. Regulacja ma wejść w życie w lipcu 2011 roku.




Wydawanie, unieważnianie i wszelkie zmiany związane z obsługą dowodów osobistych mają od lipca tego roku być rejestrowane za pomocą specjalnego sytemu teleinformatycznego. Ma to zmniejszyć liczbę błędów i usprawnić działanie Rejestru Dowodów Osobistych (RDO).

Organy gmin będą dokonywać zmian w RDO za pomocą specjalnej aplikacji wspomagającej obsługę spraw związanych z wydawaniem i unieważnianiem dowodów osobistych. Po wprowadzeniu danych do rejestru, organ otrzyma potwierdzenie ich otrzymania i zarejestrowania. Dane zgromadzone w RDO nie będą usuwane.

Czytaj też: Protesty blokują przetarg na nowe dowody

Zgodnie z założeniami autorów projektu proponowane rozwiązania, pozwolą na:

- zachowanie spójności i kompletności danych w RDO, skutkujące brakiem możliwości wydania lub unieważnienia dowodu osobistego bez zarejestrowania tego faktu w RDO;
- utworzenie w RDO jednego punktu monitorowania całego cyklu życia dowodu osobistego, od momentu jego spersonalizowania aż do unieważnienia lub upływu terminu ważności;
- zapewnienie, że weryfikacja ważności dowodu osobistego będzie realizowana w tym samym systemie, w którym rejestrowane są unieważnienia;
- wykorzystanie mechanizmów aktywacji, zawieszania i wznawiania certyfikatów zapisanych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego.

W RDO będą rejestrowane wszelkie zmiany dotyczące dowodów osobistych. Organy gmin będą musiały umieszczać w RDO informację o pozostawieniu wniosku o wydanie dowodu osobistego bez rozpoznania, odmowie wydania dowodu oraz stwierdzeniu jego nieważności. W razie niezgodności danych ze złożonego wniosku o wydanie dowodu osobistego z danymi zgromadzonymi dotychczas w RDO oraz w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności (PESEL), organ gminy będzie miał obowiązek wszczęcia postępowania w celu wyjaśnienia tej niezgodności. (według przepisów wydanych na podstawie art. 54 ustawy o dowodach osobistych).

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.