Nowi włodarze i radni muszą złożyć oświadczenia majątkowe

Prezydenci, burmistrzowie, wójtowie i radni w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania muszą złożyć oświadczenie majątkowe. Pozostali funkcjonariusze samorządowi  tj. zastępca, członek zarządu, sekretarz czy skarbnik oświadczenia składają w ciągu miesiąca od powołania na stanowisko.

Do pierwszego oświadczenia radny ma obowiązek dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, w której uzyskał mandat. Natomiast wójt, burmistrz czy prezydent oraz inni pracownicy urzędu informację o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli taką działalność prowadzili przed dniem wyboru.

Czytaj też: Andrzej Dec: Oświadczenia majątkowe radnych to złośliwość parlamentarzystów

Informacje, które podlegają ujawnieniu w oświadczeniu majątkowym, ujęte są w ustawach samorządowych. Wykaz obejmuje między innymi zgromadzone środki pieniężne i papiery wartościowe, nieruchomości i składniki mienia ruchomego o wartości powyżej 10 000 złotych.

Zobacz szczegóły w poradniku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU