"Odchudzony" przetarg w Grudziądzu

Drugi przetarg na modernizację sieci tramwajowej ogłoszą władze Grudziądza (woj. kujawsko-pomorskie). Za pierwszym razem oferenci zażądali zbyt dużo pieniędzy w stosunku do możliwości budżetu miasta, więc kolejny przetarg został "odchudzony".
"Odchudzony" przetarg w Grudziądzu

Pierwszy przetarg na modernizację sieci tramwajowej władze Grudziądza unieważniły na początku października, bo złożone oferty o 10 mln zł przekraczały kwotę, jaką przeznaczono na tę inwestycję. Przetarg zostanie powtórzony w styczniu, po rezygnacji z części planów modernizacyjnych.

Jak poinformował Robert Malinowski, prezydent Grudziądza (zabierz głos/oceń prezydenta), po pierwszym niepowodzeniu jego urząd ponownie przeanalizował specyfikację przetargu i dokonał modyfikacji, rezygnując z kilku przedsięwzięć, których wykonanie nie jest niezbędne dla funkcjonowania sieci tramwajowej.

- Szacujemy, że dzięki tym zmianom zaoszczędzimy około 10 mln zł - ocenił Malinowski.

Jedną z najistotniejszych zmian jest podzielenie całej inwestycji na mniejsze segmenty, co pozwoli na start w przetargu mniejszym firmom, których wcześniej nie stać było na odpowiednie dla skali przedsięwzięcia gwarancje.

Zrezygnowano z prac archeologicznych planowanych w miejscu wymiany torowisk oraz rewitalizacji parku usytuowanego obok jednej z pętli tramwajowych.

Zwycięzca przetargu nie będzie miał także obowiązku zapewnienia autobusowej komunikacji zastępczej, a zajmie się tym spółka komunalna MZK. Za zgodą autorów projektu dopuszczono zastosowanie nieco tańszych materiałów budowlanych o porównywalnych właściwościach z pierwotnie przewidzianymi w projekcie.

Cały projekt modernizacji grudziądzkiej sieci tramwajowej jest podzielony na dwa etapy. Pierwszy, ukończony w tym roku, polegał na modernizacji sześciu wozów typu Konstal 805N, a wykonawcą było konsorcjum firm z Bydgoszczy i Mińska Mazowieckiego.

Drugi etap przewiduje m.in. budowę drugiego toru odstawczego dla pętli tramwajowej w Tarpnie, która docelowo będzie pełnić funkcję węzła komunikacyjnego dla autobusów i tramwajów dla północnej części miasta. Na trzech odcinkach istniejących linii planowane jest ułożenie drugiego toru, a modernizacja ma objąć także tory na obszarze Starego Miasta, by zmniejszyć hałas i drgania.

Jeśli uda się rozstrzygnąć przetarg w styczniu, prace budowlane rozpoczną się wiosną i potrwają dwa lata. Miasto ma na ten cel ponad 42 mln zł, z czego połowa pochodzić będzie z funduszy unijnych.

Do pierwszego przetargu na realizację inwestycji przystąpiło pięć firm, najtańsza oferta opiewała na nieco ponad 66 mln zł, a najdroższa na ponad 75,5 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU