Opłata za śmieci bez faktury

Bytomski magistrat przypomina właścicielom nieruchomości, że nie otrzymają za opłatę "śmieciową" rachunku ani faktury VAT.
Urząd miasta przy okazji przypomnienia o sierpniowym terminie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, którą uiscić muszą właściciele i zarządcy nieruchomości, dodaje, że jest to opłata lokalna i wiąże się nie tylko z wywozem nieczystości.

- Jako, że gospodarowanie odpadami nie jest usługą, ani dostarczeniem towarów, nie otrzymamy za nią rachunku ani faktury VAT - czytamy na oficjalnym portalu miejskim.

W imieniu lokatorów wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych bezpośrednio z gminą rozliczają się zarządcy nieruchomości. Większość ma opłatę za śmieci wliczoną do czynszu, są jednak zarządcy, którzy pobierają opłaty za pomocą specjalnej książeczki.

Bytomskim właścicielom nieruchomości po złożeniu deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami nadano indywidualny rachunek bankowy, na który wpłacają opłatę. Dowodem na potwierdzenie takiej wpłaty jest druk KP (jeśli płacą w kasie UM) albo potwierdzenia przelewu (jeśli płacą za pośrednictwem banku). Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (4)ZOBACZ WSZYSTKIE

Mam pytanie do ehh. Za co Sz.P. podatek mamy płacić?

w.potega@neostrada.pl, 2013-08-22 06:44:55 odpowiedz

Za gospodarkę odpadami komunalnymi, w przypadku wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni mieszkaniowych, należy zapłacić dodatkowo, z tym że nie administratowi. Zakup pojemników, utrzymanie ich w odpowiednim stanie sanitarnym, utrzymanie czystości wokół pojemników, wywozy starych mebli, elektrosprzętu,... gruzu budowlanego spod altan, wybudowanie czy remonty altan i t.p. wymaga odpowiednich nakładów. Przeważnie pieniądze te będzie musiał wyłożyć zarządca - więc trzeba je pobrać od właścicieli, czy lokatorów - i tu głównie u podmiotów prowadzących działalność gospodarczą z pewnością pojawi się postulat o wystawienie rachunku czy faktury. Zasadniczo nie mówi się o tych kosztach, chyba dlatego aby nie drażnić ludzi, ale one są. Mogą to zarządcy poukrywać w kosztach ogólnych utrzymania czystości na nieruchomości wspólnej, ale zaraz się znajdzie ktoś zorientowany, który stwierdzi nielegalność ponoszenia tych wydatków w przypadku altany, która znajduje się na obcej działce. Ciekaw jestem co na to specjaliści od księgowania kosztów i wystawiania rachunków? rozwiń

taba-t1, 2013-08-21 19:07:17 odpowiedz

"W sprawach nieuregulowanych (...) stosować przepisy Ordynacji Podatkowej" - jest podatkiem, odpowiadając na pytanie.

ehh, 2013-08-21 17:41:08 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE