PARTNER PORTALU
  • BGK

Opolanie chcą straży miejskiej... konnej

  • PAP    26 czerwca 2015 - 19:00
Opolanie chcą straży miejskiej... konnej

Utworzenie konnej straży miejskiej to jedna z propozycji do budżetu obywatelskiego Opola (fot.fotolia)

Utworzenie konnej straży miejskiej czy budowa wodnego placu zabaw - m.in. takie propozycje do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego Opola za 2016 r. pojawiły się wśród złożonych wniosków. Pula na przyszłoroczny budżet obywatelski Opola to 2,5 mln zł.




Tzw. budżet obywatelski, czyli pula pieniędzy w budżecie miasta przeznaczona na realizację zadań zgłoszonych przez samych mieszkańców, w przyszłym roku będzie o pół mln zł wyższa, niż zaplanowana na ten rok. W piątek minął termin składania propozycji wniosków do tego budżetu.

Jak powiedziała PAP rzeczniczka prezydenta Opola Alina Pawlicka-Mamczura, do godzin późnopopołudniowych w piątek wpłynęło ponad 150 propozycji. Rzeczniczka zastrzegła jednak, że dodatkowe mogą jeszcze zostać przesłane do końca dnia drogą elektroniczną oraz dotrzeć w najbliższych dniach pocztą.

Pawlicka-Mamczura podała, że najwięcej złożonych dotąd wniosków dotyczyło kwestii związanych z rewitalizacją infrastruktury - np. remontów określonych fragmentów dróg czy chodników, a także budowy ścieżek rowerowych czy ilości autobusów komunikacji miejskiej. Wśród wniosków pojawiły się również dotyczące utworzenia konnej straży miejskiej, wodnego placu zabaw na jednym z osiedli, rowerowo-rolkowo-deskorolkowego placu zabaw, wykonania murali, utworzenia toalet czy parków dla psów.

Budżet obywatelski Opola- jak zostaną podzielone pieniądze?

Tegoroczna pula pieniędzy na budżet obywatelski Opola - 2,5 mln zł - ma być podzielona w ten sposób, że 20 proc. z niej przeznaczone będzie na realizację projektów o wartości do 50 tys. zł, a 80 proc. na projekty o wartości ponad 50 tys. zł.

Wnioski dot. realizacji projektów w ramach budżetu obywatelskiego Opola mogli w tym roku zgłaszać mieszkańcy Opola zameldowani w mieście na pobyt stały lub czasowy, a także stowarzyszenia, fundacje, rady dzielnic czy spółdzielnie. Głosować na zgłoszone i zweryfikowane propozycje będą mogli też mieszkańcy zameldowani na pobyt stały lub czasowy.

Nowością jest to, że wnioski mogli składać i w głosowaniu będą mogły wziąć udział osoby, które mają ukończone 16 lat. W ub.r. uprawnione do takiej aktywności były tylko osoby pełnoletnie. Nowością w regulaminie dot. budżetu obywatelskiego jest też to, iż będzie możliwość odwołania się do prezydenta miasta od negatywnych decyzji wydziałów, które będą opiniowały złożone przez mieszkańców projekty.

Do 28 sierpnia wydziały i odpowiednie komórki opolskiego urzędu miasta będą analizować i opiniować złożone wnioski, wzywać wnioskodawców do uzupełnienia projektów, ewentualnie łączyć projekty podobne. Do 3 września ma być gotowa lista projektów zadań zaopiniowanych pozytywnie i negatywnie.

Czas na składanie odwołań wyznaczono na 4-11 września, a na ich zaopiniowanie - do 26 września. Mieszkańcy Opola na zweryfikowane projekty będą mogli głosować od 30 września do 9 października, a 5 listopada ma się odbyć ogłoszenie wyników głosowania.

Budżet obywatelski w Opolu będzie realizowany po raz drugi.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.