PARTNER PORTALU
  • BGK

Pięć firm zainteresowanych wykonaniem wystawy stałej w Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu

  • PAP    11 marca 2015 - 12:26
Pięć firm zainteresowanych wykonaniem wystawy stałej w Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu
Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu (fot.wikipedia.org/Adaś17)

Pięć firm i konsorcjów zainteresowanych jest wykonaniem wystawy stałej w Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu. Najtańsza z ofert opiewa na kwotę ponad 7,2 mln zł. Wykonawca wystawy będzie musiał w pół roku dostarczyć i zamontować szereg urządzeń multimedialnych.




Oferty zainteresowanych realizacją tego zadania firm otwarto w środę. Złożyły je: konsorcjum firm New Amsterdam sp. z o.o. i Fabryki Dekoracji z Krakowa; konsorcjum TRIAS AVI sp. z o.o. z Warszawy; a także spółki Deko-Bau z Lublina, Cube.ITG z Wrocławia oraz Image Recording Solutions z Warszawy. Najtańszą z ofert - opiewającą na nieco ponad 7,2 mln zł przedstawiło warszawskie konsorcjum TRIAS AVI; najdroższą - na kwotę ponad 8,4 mln zł - konsorcjum firm New Amsterdam sp. zo.o. i Fabryki Dekoracji.

Prócz ceny w przetargu będzie też brana pod uwagę długość deklarowanych przez oferentów gwarancji. Podane w pięciu złożonych do środy ofertach okresy gwarancyjne wynoszą od 48 do 65 miesięcy.

Miasto Opole, które kilka tygodni temu ogłosiło przetarg, zarezerwowało na przygotowanie wystawy stałej 8 mln zł.

Czytaj też: Kresowianie będą mieli swoje muzeum w Opolu

Dyrektor opolskiego muzeum Jarosław Wasik mówił, że firma lub konsorcjum, które wygra przetarg, będzie musiało w ramach przygotowania wystawy stałej dostarczyć i zamontować urządzenia multimedialne takie jak np. monitory czy audioprzewodniki oraz oprogramowanie, ale także np. opracować grafikę na podstawie koncepcji projektantki wystawy oraz wgrać do montowanych urządzeń m.in. nagrania audio, wideo, przygotowane teksty, zdjęcia, plakaty i inne materiały, które będą potem mogli przeglądać zwiedzający. Jednostka zgromadziła np. ok. 40 godzin materiałów audiowideo. Są to np. teledyski, fragmenty filmów muzycznych, koncertów, reportaży czy filmów z cyklu "Muzeum Polskiej Piosenki, czyli historia jednego przeboju", przygotowanych przez tę placówkę i kanał TVP Rozrywka.

Na rozstrzygnięcie przetargu komisja będzie mieć 60 dni od otwarcia ofert. Wykonawca z kolei będzie miał pół roku od dnia podpisania umowy na wykonanie ekspozycji, testy urządzeń oraz jej uruchomienie.

Wybudowane już w opolskim amfiteatrze Muzeum Polskiej Piosenki ma dwa poziomy. Po zrealizowaniu stałej wystawy zwiedzający mają dostawać przenośne słuchawki, z których korzystać będą jak z elektronicznego przewodnika. Jedną z głównych atrakcji placówki będą muzyczne ściany z dotykowymi ekranami, za pomocą których będzie można prześledzić historię polskiej piosenki - od kabaretów międzywojennych do współczesności.

Na antresoli muzeum zamontowano natomiast 8 kulistych kabin odsłuchowych, w których dostępny będzie np. multimedialny "Leksykon polskiej piosenki rozrywkowej" Ryszarda Wolańskiego. W placówce jest także sala kinowo-widowiskowa, w której można oglądać filmy czy programy muzyczne, choćby o Piwnicy pod Baranami czy musicalu Metro. Będzie też miejsce, w którym zaprezentowane zostaną nagrody muzyczne przyznawane w Polsce. "Kupiliśmy na przykład prototyp Fryderyka" - podał szef placówki.

Na parterze będzie natomiast specjalne miejsce na pamiątki z festiwalu opolskiego, m.in. plakaty czy stroje estradowe podarowane przez artystów lub ich spadkobierców. Wśród nich np. estradowy strój Anny Jantar, garnitur Izabeli Trojanowskiej czy kapelusz Bogusława Meca. Honorowe miejsce będzie miał też słynny fortepian z II festiwalu opolskiego, na którym w strugach deszczu grano podczas koncertu finałowego. Instrument z 1919 roku uległ wtedy zniszczeniu, ale został już odrestaurowany.

W muzeum będą też specjalne budki, w których - z użyciem wgranych w nie ścieżek dźwiękowych - będzie można samodzielnie nagrać piosenkę.

Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu powołano w roku 2007. Zajmuje się ono szeroko rozumianą problematyką polskiej piosenki: gromadzi, dokumentuje, digitalizuje i naukowo opracowuje zbiory jej dotyczące. Prace budowlane w jego głównej siedzibie zakończyły się na początku 2014 roku, kosztowały niespełna 8 mln zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.