Poczta Polska, InPost: nieważny przetarg na obsługę korespondencji rządowej

Centrum Usług Wspólnych unieważniło wygrany przez InPost przetarg na obsługę korespondencji rządowej. Jako powód podało ochronę interesu publicznego.
Poczta Polska, InPost: nieważny przetarg na obsługę korespondencji rządowej
CUW unieważniło przetarg na obsługę korespondencji rządowej. Fot. pixbay

Zorganizowany przez rządowe Centrum Usług Wspólnych (CUW) przetarg na obsługę korespondencji administracji rządowej i urzędów centralnych w latach 2015-2016 wygrała firma InPost, która zaproponowała niższą niż Poczta Polska cenę usługi.

CUW w piśmie skierowanym do InPost i Poczty Polskiej poinformowało jednak, że zdecydowało się unieważnić zarówno postępowanie o udzielenie zamówienia, jak i wybór oferty InPost.

Czytaj też: Za mało placówek pocztowych by wygrać publiczny przetarg

CUW decyzję uzasadniło „wystąpieniem istotnej zmiany okoliczności, powodującej, że przeprowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć”. Nie wiadomo jednak, o jakie okoliczności chodzi.

InPost: kpina z wolnego rynku, dalekie od państwa prawa

Krystian Szostak, członek zarządu InPost twierdzi, że jest to „sytuacja absolutnie bezprecedensowa”, „kpiny z wolnego rynku”.

Zdaniem Rafała Brzoski, szefa InPostu to, co zrobił CUW jest „bardzo dalekie od obrazu państwa prawa”.

Poczta Polska nie komentuje decyzji zamawiającego, podkreśla jednak, że „ten kontrakt jest ważny dla rynku pocztowego z uwagi na jego rangę i znaczenie dla kluczowych instytucji w państwie”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (10)ZOBACZ WSZYSTKIE

Nie polecam InPostu. Miało być szybko i łatwo, skończyło się z opóźnieniem, z dodatkową dopłatą i musiałem skorzystać z poczty żeby w ogóle nadać przesyłkę. System ma nieaktualne dane. Pokazał mi trzy POKi Inpostu, dwa nie działają, trzeci odmówił (!) przyjęcia mojej przesyłki chociaz była opłacon...a z wygenerowaną etykietą itd. Babki z infolinii sprawdzają POKi na tej samej stronie co ja i polecają mi udać się 300 km do zupełnie innego miasta :D Wcześniej jeszcze dostałem od nich potwierdzenie że wszystkie Punkty Obsługi wskazane przez system działają. rozwiń

Mikołaj, 2015-06-25 16:04:53 odpowiedz

facebook.com/marek.staszewski.37/posts/1601837263425024?pnref=story

klientinpost, 2015-05-22 09:56:14 odpowiedz

Odejmijcie w końcu listonoszom to roznoszenie reklam, ulotek i nie straszcie, że jeśli nie ubezpieczą kilku osób w miesiącu stracą pracę bądź premię, bo ludzie nie mają pieniędzy na podstawowe potrzeby życiowe dlatego ubezpieczać się nie będą. Zrozumcie to bezmózgowcy .Czekamy jako listonosze n...a wysokie podwyżki. Pracę mamy rzeczywiście niebezpieczną i bardzo ciężką rozwiń

Donata, 2015-05-21 13:26:11 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE