PARTNER PORTALU
  • BGK

Podkarpackie. Więcej pieniędzy na rewitalizację linii kolejowej Padew-Dębica

  • PAP/AH    13 kwietnia 2018 - 17:33
Podkarpackie. Więcej pieniędzy na rewitalizację linii kolejowej Padew-Dębica
(Fot. PKP PLK)

Zarząd województwa podkarpackiego podjął decyzję o zwiększeniu dofinansowania inwestycji „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew-Mielec–Dębica”. Dodatkowe ponad 32,3 mln zł pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. podkarpackiego.




Jak poinformował w piątek (13.04) rzecznik prasowy marszałka woj. podkarpackiego Tomasz Leyko, wnioskodawcą projektu są PKP Polskie Linie Kolejowe.

- Pierwotnie zakładano, że koszt inwestycji wyniesie ponad 199,2 mln zł, z czego wydatki kwalifikowalne wyniosą 162 mln zł, a dofinansowanie z RPO 137,7 mln zł. Jednak złożone w przetargu oferty okazały się wyższe i konieczne jest zwiększenie zakładanych kosztów kwalifikowanych do ponad 200 mln zł. Oznacza to również większą kwotę dofinasowania - wyjaśnił Leyko.

W ramach inwestycji PKP PLK planuje m.in. poprawić parametry techniczne odcinka, dzięki temu pociągi pasażerskie będą mogły jeździć nawet 120 km/godz. Wymieniona zostanie nawierzchnia na torach, przebudowane będą też perony na stacjach i przystankach na tym odcinku. Początek prac związanych z realizacją linii planowany jest na przyszły rok.

Marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl podkreślił, że to oczekiwana inwestycja dla całego regionu. - Linia ta jest ważna dla gospodarczego rozwoju województwa, łączy bowiem dwie strefy ekonomiczne: mielecką i tarnobrzeską. Jeśli chcemy przerzucić część transportu z naszych dróg na tory, ta linia będzie w tym bardzo pomocna - zaznaczył Ortyl.

Prace budowlane obejmą 32 km linii kolejowej Padew-Mielec-Dębica, obecnie linia ta jest wykorzystywana tylko w ruchu towarowym.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną stacje Mielec, Rzochów, Kochanówka Pustków i sześć przystanków osobowych, dzięki czemu możliwe będzie wznowienie połączeń pasażerskich z Dębicy przez Mielec do stacji Padew. W przyszłości ma to umożliwić utworzenie w Mielcu węzła przesiadkowego oraz uruchomienie dogodnych połączeń w kierunku Krakowa i dalej na północ kraju.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • Iwona, 2018-04-15 21:27:05

    Dobry pomysł, bo coraz więcej inwestycji biznesowych bedzie realizowanych w miastach średniej wielkości a takimi miastami sa Mielec oraz Dębica. Powstaną nowe miejsce pracy i pracownicy bede potrzebowali sie sprawnie przepiemszczac na tym odcinku. Dobra decyzja samorządu woj. podkarpackiego....  rozwiń
  • Tadeusz, 2018-04-14 09:10:31

    Jak dla mnie to marnotrawstwo pieniędzy. Po co ta linia w ruchu pasażerskim? Dębica i Mielec nie ciążą do siebie lecz każdy z osobna do Rzeszowa