Powtórny przetarg na budowę linii tramwajowej w Gdańsku

Przetarg na budowę 700-metrowej linii tramwajowej na gdańskim osiedlu Morena ogłoszony został we wtorek. To drugi przetarg na tę inwestycję; poprzedni został unieważniony. Linia będzie odgałęzieniem budowanej obecnie trasy łączącej Siedlce i Piecki Migowo.
Powtórny przetarg na budowę linii tramwajowej w Gdańsku

O przetargu na budowę odnogi linii tramwajowej (od ul. Franciszka Rakoczego do ul. Myśliwskiej) poinformowała rzeczniczka Gdańskich Inwestycji Komunalnych (inwestor zastępczy miasta Gdańsk) Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Koperty z ofertami zostaną otwarte 10 września. W przetargu jedynym kryterium jest cena.

Poprzedni przetarg na budowę linii tramwajowej na Morenie został unieważniony w ubiegłym tygodniu. Powodem takiej decyzji było przekroczenie przez dwóch oferentów kwoty zamówienia.

Czytaj też: Za drogie oferty na budowę linii tramwajowej na gdańskim osiedlu Morena

W pierwszym przetargu oferty na budowę 700-metrowej linii tramwajowej złożyły konsorcja MTM SA/Rajbud oraz WPRD Gravel/TOR-KAR-SSON. Pierwsze zaoferowało, że wykona tę pracę za prawie 23,4 mln zł, a drugie - za ponad 23,8 mln zł. Tymczasem spółka GIK, która w imieniu miasta ma prowadzić inwestycję, przeznaczyła na jej realizację niecałe 16 mln zł.

Skorupka-Kaczmarek poinformowała PAP, że szacunkowy koszt inwestycji w ogłoszonym właśnie przetargu jest tajemnicą i zostanie podany do publicznej wiadomości we wrześniu. Dodała, że poprzednia kalkulacja - niecałe 16 mln zł (przeprowadzona na podstawie cen z 2012 r.) - została zaktualizowana do dzisiejszych kosztów takiej inwestycji.

Czytaj też: Gdańsk chce wydobywać bursztyn... na Lubelszczyźnie

Według projektu, tramwaje mają się zatrzymywać na dwóch przystankach, roboczo nazwanych: Budapeszteńska oraz Myśliwska. Na osiedlu Morena mieszka kilkadziesiąt tysięcy osób. Budowa nowej linii łączącej Morenę ze Śródmieściem i z Wrzeszczem ma się przyczynić do wzrostu liczby osób korzystających z publicznego transportu.

Zadanie obejmuje: budowę dwutorowej linii tramwajowej wzdłuż ulicy Bulońskiej wraz z odwodnieniem i budową sieci trakcyjnej, przebudowę infrastruktury wzdłuż realizowanej linii tramwajowej wraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy tramwajowej (przebudowa skrzyżowań, przejść dla pieszych, przystanków, chodników, dróg rowerowych, zatok autobusowych), budowę przejazdów rowerowych i chodników oraz przebudowę oświetlenia.

Linia ma powstać w ciągu 10 miesięcy od daty podpisania umowy. To oznacza, że istnieje szansa na jednoczesne uruchomienie obu odcinków tramwajowych (także budowanego obecnie ponad 3,6-kilometrowego odcinka Siedlce-PKM Brętowo, który ma być gotowy we wrześniu 2015 r.) oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (PKM), największej inwestycji infrastrukturalnej w historii samorządu woj. pomorskiego. Ok. 20-km linia ma być oddana do użytku w drugiej połowie 2015 roku. Pociągi połączą Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy i dalej z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna, umożliwiając - po raz pierwszy od 70 lat - bezpośredni dojazd koleją z Gdańska na Kaszuby.

Linia z Siedlec dochodzi do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej "Brętowo".

W minionych kilku latach w ramach programu modernizacji gdańskich torowisk wyremontowano lub zbudowano w sumie ok. 100 km torów, powstała np. linia tramwajowa Chełm-Świętokrzyska.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE