PARTNER PORTALU
  • BGK

Poznań: weszła w życie uchwała dotycząca parku kulturowego na Starym Mieście

  • JS    30 marca 2018 - 23:09
Poznań: weszła w życie uchwała dotycząca parku kulturowego na Starym Mieście
Uchwała o parku kulturowym to dokument, który ogranicza samowolę reklamową i określa, jak powinien wyglądać Stary Rynek i jego najbliższe okolice (fot. poznan.pl)

Weszła w życie uchwała dotycząca parku kulturowego na Starym Mieście. Dzięki niej ze ścisłego centrum Poznania znikną agresywne reklamy. Przedsiębiorcy mają rok, by dostosować swoje szyldy i witryny do nowych wymagań.




Uchwała o parku kulturowym to dokument, który ogranicza samowolę reklamową i określa, jak powinien wyglądać Stary Rynek i jego najbliższe okolice. Dzięki niej Stare Miasto w Poznaniu będzie najbardziej reprezentacyjną i elegancką przestrzenią publiczną w całym mieście. Zanim jednak to nastąpi, właściciele sklepów i lokali działających na Rynku i w jego pobliżu będą mieli czas na dostosowanie się do wytycznych.

- Przedsiębiorcy działający na obszarze Starego Miasta, będą mieli 12 miesięcy - do 22 marca 2019 r. - na dostosowanie szyldów i tablic reklamowych niezgodnych z zapisami uchwały - mówi Joanna Bielawska-Pałczyńska, miejska konserwator zabytków. - W tym czasie konieczne będzie również ujednolicenie kolorystyki elewacji parterów, często malowanych fragmentarycznie. Większość ogródków gastronomicznych będzie funkcjonować zgodnie z przyjętymi w poprzednich latach zasadami. Niektóre mają rok na dostosowanie się do zapisów parku.

Dokument pozwala też na łatwiejszą walkę z klubami go-go. Zapisy uchwały nie pozwalają na nagabywanie przechodniów i zapraszanie ich do klubu, zabraniają też rozdawania ulotek i obnoszenia reklam. Ten zakaz obowiązuje już od momentu wejścia uchwały w życie, a jego przestrzegania pilnują strażnicy miejscy.

Pojawią się też ograniczenia dotyczące handlu poza budynkami. Z terenu płyty Starego Rynku i staromiejskich uliczek powinny zniknąć barierki, stojaki, dywany i sztuczna trawa. Z miesiąca na miesiąc powinno być coraz mniej szpecących przestrzeń reklam.

Wkrótce ruszy też szeroka kampania edukacyjna i informacyjna skierowana do wszystkich użytkowników przestrzeni parku, zwłaszcza do przedsiębiorców prowadzących tam działalność.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.