Pracownicy administracji mogą zostać bez polis

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita
  • 21-05-2010
  • drukuj
Sektor publiczny może się ubezpieczać tylko w drodze przetargu. Inne ubezpieczenia będą nieważne. Kary za brak przetargu mogą wynieść nawet do 150 tys. zł.

Urząd Zamówień Publicznych chciał się upewnić, że do zawierania umów grupowego ubezpieczenia pracowników zatrudnionych w sektorze publicznym należy stosować procedury przetargowe. Komisja rozstrzygnęła te wątpliwości po jego myśli. Co to oznacza dla urzędów publicznych, samorządów lokalnych i spółek państwowych? Powinny stosować te procedury także przy ubezpieczaniu swoich pracowników – podaje „Rzeczpospolita”.

Zgodnie z prawem zamówień publicznych przetarg ma być przeprowadzony, jeśli kwota składek za takie ubezpieczenie przekroczy 14 tys. euro. Dotyczy to nie tylko ubezpieczeń na życie, ale także popularnych ostatnio grupowych polis medycznych czy następstw nieszczęśliwych wypadków, np. młodzieży szkolnej.

Polisy, które już wcześniej zostały wykupione niezgodnie z przepisami, nie staną się teraz nieważne z mocy prawa. Potrzebny do tego jest wniosek prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do sądu.

Na zamawiających spoza sektora finansów publicznych, np. kopalnie, spółki energetyczne, prezes UZP może nałożyć karę do 150 tys. zł – informuje „Rzeczpospolita”.

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Piteryck bzdura, wymyślona przez "zabiórkowyxch" polityków

NiT, 2010-05-22 01:17:17 odpowiedz

Piteryck bzdura, wymyślona przez "zabiórkowyxch" polityków NiT

N , 2010-05-22 01:15:59 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE