Prawo łowieckie, ePUAP, elekrośmieci i prawo o zgromadzeniach - w lipcu rząd planuje ofensywę legislacyjną

Jest już gotowa lista projektów, nad którymi w Sejmie prace mają być finalizowane w lipcu. To wykaz projektów ustaw skierowanych do komisji sejmowych, dla których zaplanowano termin przedstawienia sprawozdania do II czytania, co oznacza, że prace nad projektem kończą się. W przypadku zgłoszenia poprawek w II czytaniu, projekt ponownie trafia do komisji, ale następnie poddawany jest już pod głosowanie. Z interesujących samorządy projektów warto zwrócić uwagę przynajmniej na kilka.
Prawo łowieckie, ePUAP, elekrośmieci i prawo o zgromadzeniach - w lipcu rząd planuje ofensywę legislacyjną
95. posiedzenie Sejmu zakończyło się w czwartek, wybrano na nim nową marszałek - Małgorzatę Kidawę-Błońską (fot.:sejm.gov.pl)

W drugiej połowie lipca w Sejmie miałyby kończyć prace nad nowym Prawem o zgromadzeniach, którego celem jest kompleksowe uregulowanie zasad i trybu organizowania oraz odbywania zgromadzeń. Pierwsze czytanie projektu odbyło się w Sejmie w minioną środę. Projekt realizuje m.in. wyrok Trybunału Konstytucyjnego z września 2014 r. Na nowo definiuje on zgromadzenie - będzie to "zgrupowanie osób na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób w określonym miejscu w celu odbycia wspólnych obrad lub wspólnego wyrażenia stanowiska w sprawach publicznych". Definicja ta nie ogranicza wolności zgromadzeń z uwagi na liczbę jego uczestników.

Co to oznacza dla gmin? Piszemy o tym tutaj...

Prawo o ruchu drogowym, CEK i CEP

W tym samym czasie do II czytania trafić miałaby też propozycja zmian w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Projekt, który rząd przyjął w czerwcu, zakłada m.in. możliwość sprawdzenia online informacji o punktach karnych czy badaniach technicznych pojazdów. Nowe przepisy mają pozwolić na udoskonalenie danych gromadzonych w Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP) i Centralnej Ewidencji Kierowców (CEK) oraz na uruchomienie nowych e-usług m.in. "Sprawdź moje uprawnienia" i "Sprawdź informację o punktach karnych" dających kierowcom dostęp online do własnych danych.

ePUAP po nowemu

Udostępnienie nowych e-usług zakłada też projekt noweli ustawy o oświadczeniach rodzinnych, również mający mieć II czytanie w lipcu. Zgodnie z propozycją resortu pracy osoba ubiegająca się o różnego rodzaju świadczenia będzie mogła złożyć przez internet wszystkie niezbędne dokumenty, decyzję otrzyma tą samą drogą. Uwierzytelnienie składanych dokumentów będzie się odbywać za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego lub podpisu potwierdzanego profilem zaufanym ePUAP. Po zmianach cały proces ubiegania się o świadczenia rodzinne oraz o świadczenia z funduszu alimentacyjnego, obok tradycyjnej drogi "papierowej", będzie mógł być realizowany także przez internet.

Czytaj też nasz ostatni tekst na ten temat: "ePUAP2: Czekamy na sprawny system".

Nowe Prawo łowieckie

W lipcu sfinalizowane miałyby zostać też prace nad zmianami w Prawie łowieckim. W Sejmie są dwa projekty w tej sprawie: rządowy i autorstwa PSL; wiodącym jest propozycja przygotowana przez Radę Ministrów. W minioną środę komisja ochrony środowiska przyjęła sprawozdanie z prac, które zakłada m.in. konsultacje z prywatnymi właścicielami gruntów w sprawie tworzenia obwodów łowieckich i urządzania polowań. Prace nad ustawą budzą olbrzymie emocje. Krytycznie w tej sprawie wypowiadały się organizacje proekologiczne i szef parlamentarnego zespołu przyjaciół zwierząt Paweł Suski (PO). Jak mówił, powołania do rozpatrzenia projektów sejmowa podkomisja pracowała pod dyktando Polskiego Związku Łowieckiego (PZŁ) i przyjmowała wszystkie proponowane przez niego wnioski i poprawki.

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

Jeżeli przeglosuja prawo łowieckie- nie glosuję na PO.

tila, 2015-07-03 20:38:36 odpowiedz

Afera największa w historii w tle,Pani Bieńkowska uważam bez przyczyny nie nazwała Pana Piechocińskiego "Debilem" walory patologii, dotychczas wydane warunki zabudowy w obrębach Gmin z rażącym naruszeniem przepisów prawa, nie można budynków rozebrać, za powyższe przestępstwa odpowiadają S...tarości Powiatowi. Przywracając grunty do stanu pierwotnego oznaczeniem "R"sprzed modernizacji, powszechnie wiadomo największych przekrętów i defraudacji pieniężnych, właściciele gruntów unormowaniem prawnych zyskają iż, będą płacić podatek niższy jak wcześniej w obrębach wsi. Projekt o zmianie ustawy-o ochronie gruntów rolnych i leśnych z dnia 27lutego 2012roku kierowany jeszcze do Pani Ewy Kopacz Marszałek Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej, pod którym się zadeklarowali Józef Zych, Piechociński Janusz, Pawlak Mirosław, Pawlak Waldemar, Jan Łopata, Kłopotek Eugeniusz, Sawicki Marek, Bury Jan, Gos Marek, Borawski Edmund, Borkowski Krzysztof, Górczyński Jarosław, Grzeszczak Eugeniusz ,Kalemba Stanisław, Kasprzak Mieczysław, Racki Józef, Smolarz Henryk, Sosnowski Zbigniew, Sztorc Andrzej itd. w wyniku czego, przyjęto nowelizacje ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych z 2013roku poz. 503, przez ponad 400 parlamentarzystów świadczy iż, Rządzą nami obawiam się idioci (oszuści) bowiem Ustawa jest niewykonalna co potwierdził Prezydent w debacie. Znowelizowane przepisy miały rozwiązać problemy w orzecznictwie sądów administracyjnych poprzez dodanie w art. 7 ustęp 3a, który jednoznacznie określa strony w postępowaniu o udzielenie zgody na zmianę przeinaczenia gruntów rolnych( na budowlane). W związku z powyższym, do uchwalonych przepisów stroną jest wójt. burmistrz lub prezydent miasta. Powyższa ustawa jest to, bubel sztandarowy Polskiego Stronnictwa Ludowego udowadniający czym lub, kim są dla większości parlamentarnej obywatele Polscy niemożna wprowadzić zmian w ewidencji gruntów bez wniosku właściciel czy też, bez ich podpisów pod operatami związanych z pracami geodezyjnymi na gruncie, po wcześniejszym uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu(prawomocnego), chciano obejść prawo nie wyszło, dla przykładu: Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 06 listopada 2009 roku sygn. Akt IV S.A./W a 1407/09 „Stosownie do art. 28k.p.a stroną jest każdy czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny lub obowiązek. Źródłem interesu prawnego, o którym mowa w art28k.p.a mogą być przepisy prawa cywilnego, w szczególności prawa rzeczywistego. Interes w załatwianiu sprawy zmiany przeznaczenia na cele nierolnicze gruntów rolnych mają zatem ich właściciele. Decyzje w przedmiocie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze związana jest z wykonywaniem własności nieruchomości. Jej brak ogranicza dysponowanie własnością, gdyż utrudnia nieruchomościami, czy też uniemożliwia ich zabudowę. W związku z tym stwierdzić należy, że stronami w rozpoznawanej sprawie byli także wszyscy właściciele(wieczyści użytkownicy) działek wchodzących w skład spornego obszaru” W uzasadnieniu Wyroku z dnia 25 stycznia 2011roku sygn. Akt II OSK 148/10 Najwyższego Sądu Administracyjnego orzekł „ zgoda o której mowa w art.7 ust 2 następuje w formie decyzji administracyjnej gdyż rozstrzyga sprawę co do jej istoty, a więc spełnia wymogi z art. 104 Kpa” Podobnie jak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny Wyrok z dnia 23.06.2010roku sygn.akt II OSK 1017/09" W ocenie NSA zasadnie Sąd pierwszej instancji uznał, że właściciel takiego gruntu ma przedmiot strony w postępowaniu o zmianę przeznaczenia gruntu na cele nie rolnicze"itd. Podpisana nowelizacji ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych poz.503, z 2013roku 16kwietnia ośmieszyła Rząd i Prezydenta. Kolejnym dowodem obawiam się oszustw na gruntach, jest dokument Urzędowy jaki posiadam Starostwa Powiatowego w Chełmie z dnia 25czerca 2013roku znak OR.1510.5.2013, treść jest powszechnie znana(wcześniej cytowana) proceder jest podtrzymywany przez Starostę Chełmskiego z ramienia ugrupowania politycznego jak wynika krętaczy Polskiego Stronnictwa Ludowego, czy w danej sytuacji powinienem zaprosić szefa CBA na ośmiorniczki do restauracji Sawa&Przyjaciele w kierunku podjęcia koniecznych działań? Samorządowcom w obecnej sytuacji również podziękujemy dalsze rozwój klanów przestępczych szkodzi gospodarce Państwa Polskiego( gdzie jest należny VAT od sprzedaży nieruchomości, ziemi z oznaczeniem" B" z obrębów Gmin ) w związku z, zmianami ich przeznaczenia (np. z rolnych na budowlany), czy uzbrojenia, a takie gdy podejmuje działania marketingowe w celu sprzedaży działek, wykracza poza zwykle formy ogłoszenia- muszą się liczyć z obowiązkiem zapłaty VAT od tej sprzedaży( znam dziesiątki takich sytuacji, na czele z Zastępcą Wójta Gminy obracają powyższym towarem nie płacą VAT uszczuplając tym samym, Skarb Państwa Polskiego)Wyrok Najwyższego Sądu Administracyjnego z dnia 09.11.2011roku sygn.akt I FSK 1655/11 potwierdził, iż nie z ich inicjatywy doszło do zmiany planu zagospodarowania przestrzennego" nie dokonali też czynności z uzbrojeniem tych działek. Skoro sam fakt sprzedaży tych gruntów przez rolnika sprzedając te grunty jest podatnikiem podatku VAT " Ustawa o samorządach, bubel do natychmiastowej poprawki! . Z poważaniem Marek Skomorowski rozwiń

Marek.S, 2015-07-01 13:21:30 odpowiedz

Moim zdaniem mamy w Polsce bardzo negatywne zjawisko "nadprodukcji przepisów prawa". Co dekadę zmienia się ok. 50% stanu prawnego. To bardzo dużo i świadczy, iż przeszliśmy do systemu doraźności i bylejakości. Posiedzą na Wiejskiej albo u Sowy, popitolą o głupotach, zlecą pisanie projektów... studentom, nie konsultują ich publicznie i wychodzą babole oraz niedoróbki. A później zdziwienie, że chcieli inaczej ale wyszło jak zawsze. Gamonie jedne i obiboki parlamentarne - rządzenie narodem nie polega na ciągłym mieszaniu jak w kotle, beztroskiej zmianie przepisów i linii orzeczniczej. Potrzeba stabilizacji prawa, jego ulepszania i podnoszenia precyzyjności. Prawo jest dla ludzi, zwykłych obywateli a nie po to, byście mieli się czym zająć, do polemiki na komisjach i debatach. rozwiń

Stefan, 2015-06-29 12:41:41 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE