Prawo urbanistyczne przeciw dzikiej reklamie

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita
  • 23-09-2010
  • drukuj
Gminy będą decydować, gdzie i jak można instalować telebimy, banery i billboardy – także na terenach prywatnych.
Prawo urbanistyczne przeciw dzikiej reklamie

Centrum Warszawy opanowały billboardy i banery zakrywające całe fasady budynków. Na niektórych skrzyżowaniach zamontowane są agresywne telebimy. To nie wyjątek. Tak jest w wielu innych miastach. Już wkrótce Rada Ministrów zajmie się projektem, który ma pomóc rozwiązać ten problem – informuje „Rzeczpospolita”.

Chodzi o projekt nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Zaakceptował go Komitet Stały Rady Ministrów.

Gminy będą mogły uchwalać przepisy urbanistyczne mające rangę prawa miejscowego. Będą mogły w nich ustalać zasady i warunki usytuowania reklam, rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane, a w odniesieniu do tablic i urządzeń reklamowych także ich dozwoloną wielkość i możliwości umieszczenia na budynkach i budowlach.

Gminy będą mogły uchwalać te przepisy zarówno na terenach mających miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, jak i niemających go. Dzięki nim samorządy będą mogły skutecznie chronić przestrzeń publiczną przed zalewem reklam.

W tej chwili ponad 100 aktów prawnych reguluje kwestie związane z reklamą zewnętrzną. Najważniejsze to: prawo budowlane, ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz ustawa o drogach publicznych – podaje „Rzeczpospolita”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU