Przemysł będzie informować gminy o ryzyku awarii

Szef zakładu przemysłowego, w którym istnieje duże ryzyko awarii, musi co najmniej raz na pięć lat informować społeczeństwo o sposobie postępowania w przypadku jej wystąpienia - zdecydowali posłowie.
Przemysł będzie informować gminy o ryzyku awarii

Zmiany w ustawach Prawo ochrony środowiska oraz o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym polegają na dostosowaniu polskiego prawa do unijnego. Jeden z nowych przepisów zakłada, że informacje o potencjalnych zagrożeniach zakład może udostępnić na swojej stronie internetowej, ogłosić w swojej siedzibie lub też może poinformować o tym gminę, na której terenie się znajduje.

Do tego w przypadku planowanej budowy zakładów o zwiększonym ryzyku wystąpienia awarii, przepisy nakładają na wójta, burmistrza lub prezydenta miasta obowiązek zasięgnięcia w tej sprawie opinii właściwego organu Państwowej Straży Pożarnej i Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. Taka opinia musi być także uzyskana w przypadku np. modernizacji zakładu. Chodzi m.in. o zakłady chemiczne, azotowe, rafinerie itp.

Wprowadzona została ponadto definicja "składowania substancji niebezpiecznych", przez którą rozumie się substancje niebezpieczne, pozostające pod nadzorem zakładu lub przechowywane na jego terenie.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE