PARTNER PORTALU
  • BGK

Przetarg Kolei Mazowieckich bez zarzutu

  • wnp.pl    5 lipca 2017 - 14:01
Przetarg Kolei Mazowieckich bez zarzutu
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że nie ma podstaw do wniosku, że w przetargu Kolei Mazowieckich faworyzowano firmę Stadler (fot.km.pl)

Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że nie ma podstaw do wniosku, że w przetargu Kolei Mazowieckich faworyzowano firmę Stadler. Tym samym KIO odrzuciła odwołania Pesy i Newagu, uznając je za bezpodstawne - poinformowały służby prasowe przewoźnika.




Głównym zarzutem było to, że Koleje Mazowieckie, poprzez niektóre sformułowania dotyczące wymogów technicznych zamawianych pojazdów, faworyzują właśnie firmę Stadler.

Chodziło np. o wskazanie jako jednego z kryteriów oceny ofert parametru trwałości kół monoblokowych bez określania maksymalnej dopuszczalnej jego wartości. To, zdaniem Newagu, mogło skutkować nieporównywalnością ofert i tym samym naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. 

Wśród zarzutów stawianych przez PESĘ jest m.in. rozróżnienie w specyfikacji  wymogu trwałości kół monoblokowych pojazdów dwuczłonowych i pięcioczłonowych na koła monoblokowe napędne oraz koła monoblokowe toczne. 

Wszystkie te oraz inne zarzuty zostały w całości odrzucone przez KIO. W związku z taką decyzją Izby przewoźnik zostaje zwolniony z obowiązku wniesienia zmian w sformułowania zawarte w specyfikacji przetargowej - poinformowały Koleje Mazowieckie. 

- Ogłoszone przez nas postępowanie przetargowe na dostawę 71 EZT jest nowatorskim podejściem w procesie wyłonienia dostawcy taboru do obsługi Mazowsza – powiedział Czesław Sulima, p.o. prezesa zarządu, dyrektor ds. eksploatacyjnych Kolei Mazowieckich.

- Chodzi o zawarcie umowy ramowej z jednym wykonawcą i dostarczanie w dłuższej perspektywie jednego typu pojazdów, co ma niebagatelne znaczenie dla kosztów ich eksploatacji i utrzymania. 

Podkreśla on, że zawarte w SIWZ kryteria oceny ofert były takie, aby „oceniać i akceptować najlepsze rozwiązania techniczne zaproponowane nam przez producentów taboru, by w konsekwencji pojazdy kolejowe były niezawodne w użytkowaniu, bezpieczne i przyjazne pasażerom”.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.