Przetarg Kolei Mazowieckich bez zarzutu

Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że nie ma podstaw do wniosku, że w przetargu Kolei Mazowieckich faworyzowano firmę Stadler. Tym samym KIO odrzuciła odwołania Pesy i Newagu, uznając je za bezpodstawne - poinformowały służby prasowe przewoźnika.
Przetarg Kolei Mazowieckich bez zarzutu
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że nie ma podstaw do wniosku, że w przetargu Kolei Mazowieckich faworyzowano firmę Stadler (fot.km.pl)

Głównym zarzutem było to, że Koleje Mazowieckie, poprzez niektóre sformułowania dotyczące wymogów technicznych zamawianych pojazdów, faworyzują właśnie firmę Stadler.

Chodziło np. o wskazanie jako jednego z kryteriów oceny ofert parametru trwałości kół monoblokowych bez określania maksymalnej dopuszczalnej jego wartości. To, zdaniem Newagu, mogło skutkować nieporównywalnością ofert i tym samym naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. 

Wśród zarzutów stawianych przez PESĘ jest m.in. rozróżnienie w specyfikacji  wymogu trwałości kół monoblokowych pojazdów dwuczłonowych i pięcioczłonowych na koła monoblokowe napędne oraz koła monoblokowe toczne. 

Wszystkie te oraz inne zarzuty zostały w całości odrzucone przez KIO. W związku z taką decyzją Izby przewoźnik zostaje zwolniony z obowiązku wniesienia zmian w sformułowania zawarte w specyfikacji przetargowej - poinformowały Koleje Mazowieckie. 

- Ogłoszone przez nas postępowanie przetargowe na dostawę 71 EZT jest nowatorskim podejściem w procesie wyłonienia dostawcy taboru do obsługi Mazowsza – powiedział Czesław Sulima, p.o. prezesa zarządu, dyrektor ds. eksploatacyjnych Kolei Mazowieckich.

- Chodzi o zawarcie umowy ramowej z jednym wykonawcą i dostarczanie w dłuższej perspektywie jednego typu pojazdów, co ma niebagatelne znaczenie dla kosztów ich eksploatacji i utrzymania. 

Podkreśla on, że zawarte w SIWZ kryteria oceny ofert były takie, aby „oceniać i akceptować najlepsze rozwiązania techniczne zaproponowane nam przez producentów taboru, by w konsekwencji pojazdy kolejowe były niezawodne w użytkowaniu, bezpieczne i przyjazne pasażerom”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU