Przetarg na projekt zajezdni tramwajowej w Olsztynie

Urząd Miasta w Olsztynie ogłosił kolejny przetarg związany z budową w mieście linii tramwajowych - tym razem na projekt i budowę zajezdni. Miasto przejęło organizację budowy linii po tym, jak w sierpniu wypowiedziało umowę firmie FCC.
Przetarg na projekt zajezdni tramwajowej w Olsztynie

Na złożenie przez oferentów dokumentacji olsztyński ratusz czeka do 19 grudnia.

Na swojej stronie internetowej urząd podał, że zwycięzca przetargu od dnia podpisania umowy będzie miał półtora roku na zaprojektowanie i zbudowanie zajezdni; w ciągu pół roku wykonawca będzie musiał zaprezentować projekt, a w ciągu 10 miesięcy przedstawić tzw. projekt wykonawczy.

Zajezdnia tramwajowa ma powstać na terenie obecnej bazy miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego przy ul. Kołobrzeskiej. Wzdłuż ulic Dworcowej i Towarowej zaplanowano budowę toru dojazdowego. "Będzie to tzw. tor techniczny - tramwaje będą nim kursować tylko podczas wyjazdów z zajezdni i zjazdów do niej, a na mniej więcej kilometrowej trasie nie będzie przystanków" - poinformował ratusz.

Czytaj też: Do Olsztyna wrócą tramwaje

W samej zajezdni ma się znaleźć 18 zadaszonych miejsc postojowych (na początku w Olsztynie będzie 15 tramwajów, wolne miejsca mają być zapasowe), a także hala warsztatowa, tor testowy i budynek administracyjny.

Kosztów projektu i budowy zajezdni nie podano.

Przetarg na projekt i budowę zajezdni tramwajowej jest kolejnym, jaki olsztyński ratusz ogłosił po przejęciu prowadzenia inwestycji od hiszpańskiej firmy FCC, która miała w tym mieście zaprojektować i zbudować linie tramwajowe. Miasto w sierpniu zerwało umowę z tą firmą, uznając, że nieterminowo realizuje ona zadanie - Hiszpanie wykonali wówczas 4,6 proc. prac, podczas gdy harmonogram przewidywał, iż gotowych powinno być 67 proc. robót budowlanych. Od tamtej pory prace stanęły w miejscu, a ratusz ogłaszał przetargi na mniejsze zadania - np. na skończenie planów projektowych kilku odcinków linii tramwajowych.

Tramwaje mają powrócić po 50 latach przerwy na ulice Olsztyna do końca 2015 roku; inwestycja jest realizowana w 85 proc. ze środków unijnych z programu Rozwój Polski Wschodniej. Koszt budowy linii szacowany jest na 250 mln zł.

Linie tramwajowe mają poprawić komunikację miejską w mieście. Połączą najbardziej odległe dzielnice Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum oraz dworcem kolejowym i miasteczkiem studenckim, a także Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Na linii głównej między dworcem a osiedlem Jaroty planowana jest budowa 13 przystanków. Od tej trasy w śródmieściu odchodzić będą dwie krótsze: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki. Rozbudowana zostanie także zajezdnia dla tramwajów. Projekt przewiduje też budowę nowej ulicy - Obiegowej, która skróci przejazd do śródmieścia Olsztyna.

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Przewiduje on także zakup tramwajów, budowę buspasów oraz instalację inteligentnego systemu sterowania ruchem ulicznym, uwzględniającego skalę natężenia ruchu w godzinach szczytu.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE