Przetargi na trasy rowerowe na Podkarpaciu unieważnione

- Unieważniono przetargi na zaprojektowanie i wybudowanie ok. 430 km tras rowerowych na Podkarpaciu - poinformowało w środę biuro prasowe urzędu marszałkowskiego w Rzeszowie. Wszystkie oferty znacznie przekroczyły kwotę zarezerwowaną na ten cel w budżecie województwa.
Przetargi na trasy rowerowe na Podkarpaciu unieważnione

Podkarpackie ścieżki rowerowe mają być częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw.

To już drugi przypadek unieważnienia przetargów na wykonanie tej inwestycji z powodu zbyt drogich ofert.

W ostatnim postępowaniu budowę tras rowerowych w regionie podzielono na pięć zadań. Dla każdego z nich ogłoszono oddzielny przetarg. Wszystkie złożone oferty okazały się znacznie droższe niż zakładał samorząd województwa podkarpackiego, który zarezerwował na ten cel kwotę ok. 65 mln zł.

Czytaj też:  Gdzie jest najwięcej ścieżek rowerowych?

Według biura prasowego urzędu marszałkowskiego w Rzeszowie obecnie trwają prace przygotowawcze do ogłoszenia kolejnego postępowania przetargowego.

Przetarg na pierwszy odcinek powinien zostać ogłoszony jeszcze w kwietniu, a na kolejne w maju.

Wiadomo także, że inwestycje na poszczególnych odcinkach trasy będą ograniczone tak, aby zmniejszyć koszty budowy. Odrębnym przetargiem mają zostać objęte obiekty inżynieryjne, np. mosty i kładki, które mają być częścią trasy rowerowej.

Na Podkarpaciu wykonawcy inwestycji będą musieli zaprojektować i wybudować ścieżki rowerowe oraz wykonać całą infrastrukturę - m.in. miejsca postojowe dla rowerów, tablice informacyjne czy wiaty chroniące rowerzystów przed deszczem.

Podkarpacki odcinek trasy zacznie się w miejscowości Podlesina na granicy z województwem lubelskim i przebiegnie przez m.in. Narol, Horyniec Zdrój, Dynów, Kraczkową, Łańcut, Leżajsk, Ulanów; koniec tego fragmentu będzie w Trześni na granicy z woj. świętokrzyskim.

Cała rekreacyjna trasa rowerowa, łącząca województwa warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie, będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Łączny koszt projektu "Trasy rowerowe w Polsce wschodniej" przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU