Przetargi na trasy rowerowe pod lupą KIO

Firma Erbud złożyła odwołania do prezesa Krajowej Izby Odwoławczej ws. unieważnionych przetargów na budowę tras rowerowych na Podkarpaciu - poinformowała rzeczniczka prasowa Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Ewa Sudoł-Sikora.
Przetargi na trasy rowerowe pod lupą KIO
Dodała, że firma złożyła odwołania do trzech przetargów.

Budowa ok. 430 kilometrów tras rowerowych w regionie została podzielona na pięć odcinków. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg. Kilkanaście dni temu samorząd unieważnił wszystkie przetargi, ponieważ oferty znacznie przekroczyły kwotę zarezerwowaną na ten cel w budżecie województwa - ok. 65 mln zł.

Sudoł-Sikora podkreśliła, że do czasu zakończenia postępowania przed Krajową Izbą Odwoławczą, nie ma możliwości ogłoszenia nowych przetargów. "Planujemy je ogłosić do końca bieżącego kwartału" - dodała.

Zaznaczyła, że przy założeniu "pomyślnych rozstrzygnięć postępowań przetargowych" inwestycja powinna zostać zrealizowana terminowo, czyli do końca 2015 r.

Rzeczniczka dodała, że w nowych przetargach zmodyfikowany zostanie zakres inwestycji, które będą wykonane na poszczególnych odcinkach. W związku z tym zmieni się też przebieg tras rowerowych.

"W wielu przypadkach konieczne stało się przyjęcie takich rozwiązań, które spowodują zmniejszenie kosztów realizacji projektu. Oznacza to m.in. zrezygnowanie z budowy czy przebudowy obiektów inżynierskich, np. mostów czy kładek. Stanowią one bowiem najbardziej +kosztogenne elementy+ tras. Obiekty inżynierskie, które pozostaną w realizacji, będą objęte oddzielnymi przetargami" - zaznaczyła.

Aby zmniejszyć koszty budowy zmieniona zostanie m.in. technologia wykonania tras, uproszczone zostaną też procedury projektowe i wykonawcze.

Podkarpackie ścieżki rowerowe mają być częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw.

Cała rekreacyjna trasa rowerowa, łącząca województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie, będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Łączny koszt projektu "Trasy rowerowe w Polsce wschodniej" przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

mosty czy kładki stanowią niejednokrotnie podstawowe elementy trasy decydujące o jej atrakcyjności (umożliwiają bezkolizyjne pokonywanie dróg o dużym natężeniu ruchu lub o możliwości poprowadzenia trasy bez nadmiernych przewyższeń. Warto rozważyć mniej kosztowne nawierzchnie a mosty, kładki czy prze...pusty pozostawić - inaczej trasy nie będą uczęszczane przez mniej doświadczone/wprawne turystki rozwiń

Aktywna Mobilność, 2014-05-01 21:26:24 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


PARTNER SERWISU