PARTNER PORTALU
  • BGK

Reklama w miastach stała się "wizualnym smogiem"

  • PAP    16 kwietnia 2015 - 15:05
Reklama w miastach stała się "wizualnym smogiem"
W czwartek (16 kwietnia) Senat ma głosować nad ustawą krajobrazową, która reguluje kwestię obecności reklam w przestrzeni publicznej (fot. mr_kaczor/flickr)

Według grafika i projektanta Marcina Wicha reklama zewnętrzna w miastach stała się toksyczna, zamieniła się w "wizualny smog".




"Reklama w przestrzeni, reklama zewnętrzna w miastach i poza nimi stała się absolutnie toksyczna. Zamieniła się w wizualny smog. Moim zdaniem nie przynosi żadnych pozytywnych, estetycznych wartości" - ocenił Wicha.

Przekonywał, że reklama zabrała nam centra miast. "Nagle się okazało, że już nie mieszkamy wśród domów, mieszkamy wśród płacht reklamowych. Na dodatek cała reklama zewnętrzna, która nas otacza jest chaotyczna, niszcząca, bałaganiarska, byle jaka. Od gigantycznych gwiazd telewizji wielkości King Konga, wydrukowanych i powieszonych w centrum miasta, przez billboardy, kończąc na dyktach, na których ktoś maznął białą farbą +przyjmę gruz+" - podkreślił.

Jego zdaniem w przypadku reklamy została zatracona równowaga pomiędzy interesami reklamodawców i mieszkańców miast. "Nic nie chroni naszego prawa do względnie uporządkowanego, przynajmniej neutralnego otoczenia. Tłem naszego życia stały się reklamy lombardów i zakładów pogrzebowych" - mówił Wicha.

"W tej chwili najważniejszą rzeczą jest to, żebyśmy jak najgłośniej krzyczeli, że już tego nie chcemy, że to jest część naszej egzystencji, której mamy dość. Bo reklama ma bardzo wpływowych, skutecznych i potężnych obrońców" - dodaje Wicha.

Czytaj też: Troska o krajobraz przegrała z interesem inwestorów

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.