PARTNER PORTALU
  • BGK

Reklamy nie będą już zaśmiecać śródmieścia

  • PAP    29 maja 2014 - 06:44
Reklamy nie będą już zaśmiecać śródmieścia

- Wielkoformatowe reklamy znikną z modernistycznej części śródmieścia Katowic - zdecydowała rada miejska. Zmiany wejdą w życie na podstawie uchwalonego właśnie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.




Dotyczą rejonu między ulicami Kościuszki i Mikołowską - od ulicy Andrzeja na północy, po tereny w pobliżu autostrady A4 na południu. Jest on uznawany za szczególnie cenną architektonicznie część miasta - znajduje się tam wiele powstałych przed wojną budynków; kilka lat temu wyznaczono Szlak Moderny.

"To wynik wielu różnych głosów, przyjęty w zgodzie i zrozumieniu. Spotkały się tu odczucia mieszkańców, urzędników, radnych z różnych ugrupowań. Choć reklama to część naszej rzeczywistości, to każdy ma chyba czasem wrażenie, że co za dużo, to niezdrowo. Szkoda zasłaniać piękne obiekty katowickiej moderny" - powiedział radny Michał Jędrzejek z klubu radnych "Forum Samorządowe i Piotr Uszok".

Plan dopuszcza w tej części miasta wyłącznie reklamy i szyldy związane z prowadzoną w budynkach działalnością. Kształt i wielkość tych szyldów i reklam, a także miejsce ich umieszczenia muszą być dostosowane do skali i architektury konkretnych obiektów.

Takie reklamy i szyldy mogą znajdować się tylko na wysokości parteru, na części elewacji bez otworów okiennych lub detali architektonicznych. Powinny być umieszczane na jednym nośniku reklamowym lub szyldzie w jednym miejscu elewacji. Szyldy te nie mogą wystawać poza ściany budynku - w przypadku szyldów umieszczanych płasko na ścianie o więcej niż 12 cm, a w razie umieszczanych prostopadle do niej - o więcej niż 85 cm.

Plan zakazuje m.in. stosowania w tej części centrum Katowic świetlnych reklam migających, szczególnie w postaci ekranów o zmiennej treści oraz tablic LCD i LED, zasłaniania reklamami detali architektonicznych i okien, a także umieszczania tam reklam wolnostojących czy wielkoformatowych.

Prócz tego nie można umieszczać nośników reklamowych i szyldów powyżej pierwszego piętra (z wyjątkiem dachów i przewidzianych na to w projektach architektonicznym budynków powierzchni). Zakazane są reklamy na terenach zielonych, drzewach, obiektach małej architektury, balustradach balkonów i tarasów. Na elewacjach objętych w planie ochroną zabytków nie można również tworzyć murali. Reklamy będą mogły być natomiast umieszczane na elementach systemu informacji miejskiej.

Jak zaznaczył Jędrzejek, proces znikania reklam z części śródmieścia będzie stopniowy - nie będzie można już publikować nowych, już istniejące będą zapewne wisieć do czasu wygaśnięcia umów. Radni rozważają wprowadzenie ograniczeń dla reklamy także w innych częściach śródmieścia.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.