Remonty dróg też muszą być dofinansowywane

Zdaniem samorządowców w projekcie ustawy dotyczącym współfinansowania przez rząd budowy dróg gminnych i powiatowych, trzeba uwzględnić także ich remonty.
Remonty dróg też muszą być dofinansowywane

Kontrowersje w środowisku samorządowym wzbudził projekt Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju dotyczący ustawy o zmianie ustawy o dochodach JST, który przewiduje wprowadzenie mechanizmu rozdysponowania środków budżetowych, przy jednoczesnym ograniczaniu dotychczasowego mechanizmu wydatków budżetowych, tj. Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.

 Czytaj też:  Miliardy na drogi z Krajowego Funduszu Drogowego

Projekt zakłada dofinansowanie budowy lub przebudowy dróg gminnych i powiatowych oraz budowy lub przebudowy skrzyżowań dróg gminnych i powiatowych z drogami krajowymi, realizowanych przez JST, zgodnie z art. 25 ustawy o drogach publicznych. Zadania te będą współfinansowane ze środków budżetu państwa w wysokości 50 proc.

 Czytaj też:  Prezydent podpisał nowelę ustawy o drogach publicznych

 Z projektu wykreślono remonty dróg, a dotychczas możliwość ubiegania się o dotację dotyczyła zarówno inwestycji, jak i remontów. I to wzbudziło największe kontrowersje wśród przedstawicieli szczególnie mniejszych miast.

Samorządowcy ze Związku Miast Polskich podkreślili, że remonty są ważne i nie jest to wcale zwykłe „łatanie dziur”, ale warto ustalić kryteria dotyczące ich zakresu.

Samorządowcy ze Związku Miast Polskich ostatecznie pozytywnie zaopiniowali projekt, ale pod warunkiem uwzględnienia w nim remontów. Zaproponowano także rozszerzenie zadań poprzez włączenie budowy lub przebudowy skrzyżowań dróg gminnych i powiatowych z drogami wojewódzkimi.
Zdaniem samorządowców zadanie to powinno leżeć w gestii ministerstwa właściwego do spraw rozwoju, a nie MAiC.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE