RIO o wydatkach na promocję gminy

Środki i metody promocji gminy nie są nigdzie ustawowo regulowane, stąd do gminy należy, jak to zadanie własne z zakresu promocji będzie wykonywała.
RIO o wydatkach na promocję gminy

Do RIO w Opolu wpłynął wniosek o wyjaśnienie, czy gmina może w ramach działań promujących finansować oświetlenie zabytkowych obiektów sakralnych usytuowanych na nieruchomościach niebędących jej własnością.

Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu przypomniała, że legalność wydatku budżetowego musi zostać oceniona poprzez pryzmat zadań własnych określonych przepisami prawa.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy, a przykładowy katalog takich zadań zawiera art. 7 tej ustawy. W punkcie 18 przepisu ustawodawca wyszczególnił jako zadanie własne sprawy promocji gminy.

RIO podkreśliła, że również orzecznictwo sądowe potwierdza możliwość uznania wydatków na promocję gminy jako zadania własnego jednostki samorządu terytorialnego.

Według izby, środki i metody promocji gminy nie są nigdzie ustawowo regulowane, stąd do gminy należy, jak to zadanie własne z zakresu promocji gmina będzie wykonywała.

- Tym samym jako słuszne należy uznać twierdzenie gminy, zgodnie z którym jest ona uprawniona do ponoszenia wydatków w celu promocji, o ile nie naruszają one szczególnych sposobów wydatkowania środków publicznych określonych m.in. w ustawie z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz w ustawie z 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej - stwierdziła izba.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU