PARTNER PORTALU
  • BGK

Rozbudowa ul. Narodowych Sił Zbrojnych w Białymstoku znów okazała się za droga

  • aw/PAP    19 grudnia 2017 - 16:40
Rozbudowa ul. Narodowych Sił Zbrojnych w Białymstoku znów okazała się za droga

Białostocki ratusz już trzy razy ogłaszał przetarg na te inwestycję (fot.: commons.wikimedia.org/Slowacki)

Tylko jedna firma złożyła ofertę w przetargu na ważną inwestycję drogową na wjeździe do Białegostoku od strony Warszawy. Znów koszty są problemem.




• We wtorek (19 grudnia) nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na rozbudowę ul. Narodowych Sił Zbrojnych z Aleją Jana Pawła II.

• Jedyna oferta jest jednak dwukrotnie wyższa od ceny, którą założyło miasto.

• Z powodu ceny unieważniono dwa wcześniejsze przetargi na tę inwestycję.

 

Chodzi o rozbudowę ul. Narodowych Sił Zbrojnych i Alei Jana Pawła II, co pozwoli m.in. połączyć budowaną Trasę Niepodległości, czyli tzw. śródmiejską obwodnicę, z drogą ekspresową S8. Trasa Niepodległości, to najdroższa i najważniejsza obecnie inwestycja drogowa w Białymstoku. Budowa trwa i powinna się zakończyć jesienią 2018 roku.

W stosunku do dwóch poprzednich przetargów, unieważnionych z powodu zbyt wysokich cen oferentów, tym razem nieco zmieniono warunki - m.in. firma, z którą zawarta zostanie umowa, będzie mogła korzystać z zaliczkowania prac.

Oddanie inwestycji do użytku zostało też podzielone na etapy w taki sposób, by w połowie przyszłorocznych wakacji można było połączyć Trasę Niepodległości z ulicą Narodowych Sił Zbrojnych (na podstawie czasowej organizacji ruchu), a całą drogę oddać do użytku do końca czerwca 2019 roku.

Wpłynęła jedna oferta, firma z Warszawy zaoferowała cenę 97,9 mln zł brutto; miasto zamierzało przeznaczyć na sfinansowanie tego projektu 49 mln zł brutto, przy wsparciu dofinansowaniem z programu Polska Wschodnia.

Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Białymstoku Bożena Zawadzka przyznała, że sytuacja na rynku takich inwestycji jest trudna. Zaznaczyła, że to prezydent miasta podejmie decyzję, co z przetargiem w sytuacji tak dużej różnicy cen.

"Cieszę się, że mamy pozawierane umowy w tych największych przetargach i w dobrych cenach" - dodała. Pytana, co w sytuacji, gdy zakończy się budowa Trasy Niepodległości, a rozbudowy ul. NZS z Aleją Jana Pawła II nie uda się przeprowadzić powiedziała, że taki scenariusz nie może mieć miejsca.

Budowana od marca Trasa Niepodległości ma być gotowa do końca 2018 roku i zapewnić sprawny przejazd przez Białystok, z ominięciem centrum, od zachodniej strony. Łączny koszt jej budowy przekracza 350 mln zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.