Sejm poparł poprawki Senatu dotyczące kar za nielegalne reklamy

Kary za nielegalne reklamy będą wynosić czterdziestokrotność opłat reklamowych, a więc będą zależeć od stawek ustalonych przez samorządy i od wielkości reklamy.
Sejm poparł poprawki Senatu dotyczące kar za nielegalne reklamy
W przypadku kar za nielegalne reklamy, tym razem opowiedziano się za znacznie surowszym rozwiązaniem (fot. flickr/krakow.bicycles)

Możliwość zastosowania kary, która będzie czterdziestokrotnością opłat reklamowych, jest znacznie surowszym rozwiązaniem niż to, które posłowie poparli uchwalając ustawę w marcu. Wtedy Sejm zdecydował, że kary za nielegalne reklamy będą mogły wynosić najwyżej 5 tys. zł.

Strona społeczna inicjatorem zmian

Decyzja senatorów to odpowiedź na postulaty zgłaszane przez środowiska i organizacje społeczne walczące o estetykę przestrzeni publicznej. Ich zdaniem decyzja Sejmu, by kary za nielegalne reklamy wynosiły nie więcej niż 5 tys. zł pozbawiało ustawę "zębów" i czyniło jej rozwiązania nieskutecznymi.

Zdaniem społecznych aktywistów taka sankcja byłaby niewystarczająca, bo przychody z reklam, szczególnie wielkoformatowych umieszczanych w centrach miast, są wielokrotnie wyższe. Senatorowie zgodzili się z tym argumentem strony społecznej.

Ustawę o ochronie krajobrazu skierował do Sejmu prezydent Bronisław Komorowski w ramach inicjatywy ustawodawczej latem 2013 r.

Czytaj też: Troska o krajobraz przegrała z interesem inwestorów

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.