Senat o lekcjach historii i drogach

Informacją rządu w sprawie wymiaru godzin lekcji historii w szkołach ponadpodstawowych oraz ustawą dotyczącą okazjonalnego przewozu osób – tym m.in. będzie zajmował się Senat podczas rozpoczynającego się w środę dwudniowego posiedzenia.

Informacja rządu ma związek z przygotowaną przez MEN nową podstawą programową nauczania historii w szkołach ponadgimnazjalnych, która ma obowiązywać od 1 września. Przeciwko zmianom odbywały się protesty w kilku miastach w kraju.

W ocenie protestujących nowa podstawa programowa nauczania ograniczy nauczanie historii.

MEN zapewnia jednak, że liczba godzin historii w szkołach ponadgimnazjalnych nie zmniejszy się, ale zwiększy. Po zmianach licealiści będą mieli dwie godziny historii w pierwszej klasie oraz po dwie godziny lekcji nowego przedmiotu „historii i społeczeństwa” w klasie drugiej i trzeciej. Lekcje te, które – jak podkreśla MEN z uwagą, że można to sprawdzić, zapoznając się z nową podstawą programową – są solidną porcją wiedzy historycznej i będą obowiązywać wszystkich uczniów.

Zdaniem minister edukacji Krystyny Szumilas dzięki zmianom uczniowie będą uczeni inaczej, ale w sposób pozwalający na powtórzenie tego, czego nauczyli się w młodszych klasach, a jednocześnie pozwalający na analityczne spojrzenie na historię pod kątem konkretnych tematów.

Senatorowie zajmą się także ustawą dotyczącą okazjonalnego przewozu osób, według której przedsiębiorcy świadczący okazjonalny przewóz osób będą mieli swobodę prowadzenia działalności, o ile nie będą upodabniali swoich samochodów do taksówek.

Ustawa reguluje działalność niektórych firm prowadzących przewóz osób na specjalne uroczystości, np. śluby, wesela, chrzciny, konferencje czy inne wydarzenia, w tym przewozy VIP-ów. Zakłada ona, że firmy, które spełniają jednocześnie trzy kryteria, będą mogły dalej funkcjonować – chodzi o przewoźników, którzy wykonują przewozy osobiście lub przez zatrudnionych przez siebie kierowców, działają na podstawie umowy zawartej z klientem pisemnie przed przewozem oraz którzy pobierają opłaty tylko w siedzibie firmy – a nie płaci się wprost kierowcy tego pojazdu.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Przeforsują to gów....bo tego chce Rada Europy!!! Społeczeństwo II sortu. Zaplecze taniej siły roboczej dla spauperyzowanej starej Europy, która w ten sposób ratuje resztę swojej chwały!

gklewski, 2012-04-24 16:16:07 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


PARTNER SERWISU