PARTNER PORTALU
  • BGK

SSE: 14 mln zł na rekompensaty za zwolnienia podatkowe

  • AW    1 czerwca 2015 - 17:05
SSE: 14 mln zł na rekompensaty za zwolnienia podatkowe
Na rekompensatę z budżetu państwa może liczyć m.in. Mielec (fot.europark.arp.pl)

Trwają uzgodnienia rozporządzenia ministra gospodarki w sprawie wykazu gmin, którym przysługuje część rekompensująca subwencji ogólnej za rok 2014. Które samorządy znalazły się na liście?




Jak czytamy w uzasadnieniu projektu, celem rozporządzenia jest zapewnienie gminom możliwości uzyskania rekompensującej subwencji w trybie art. 10 ustawy o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw.

Były zwolnienia w SSE, będzie wyrównanie

Zgodnie z zapisem ustawy, gmina, która w danym roku podatkowym nie uzyskała dochodów na skutek zwolnienia przedsiębiorców, o których mowa w art. 10 ust. 1 tej ustawy, z podatku od nieruchomości, otrzymuje w następnym roku z budżetu państwa część rekompensującą subwencji ogólnej na wyrównanie ubytku dochodów, wynikającego ze zwolnienia w wysokości tego zwolnienia.

Przedsiębiorcy, których dotyczy obligatoryjne zwolnienie z art. 10 ust. 1 to duzi przedsiębiorcy, działający w specjalnych strefach ekonomicznych na podstawie zezwolenia wydanego do końca 2000 r. i zmienionego w trybie art. 6 ww. ustawy.

Zwolnienie dotyczy budynków i budowli oddanych do eksploatacji do końca 1999 r. oraz gruntów nabytych do końca listopada 2000 r. Wielkość zwolnienia określa się wg stawek obowiązujących w roku 2000. Zgodnie z art. 10 ww. ustawy utracone z tego tytułu przychody będą rekompensowane gminom z budżetu państwa.

Zgodnie z projektem, za rok 2014 część rekompensująca subwencji przysługuje 19 gminom:

- Województwo dolnośląskie: miasto Kłodzko, miasto Legnica, Polkowice, miasto Wałbrzych
- Województwo lubuskie: miasto Kostrzyn nad Odrą
- Województwo łódzkie: miasto Ozorków
- Województwo podkarpackie: miasto Mielec , Nowa Dęba, miasto Stalowa Wola
- Województwo pomorskie: Słupsk, miasto Tczew, Tczew
- Województwo śląskie: miasto Dąbrowa Górnicza, miasto Gliwice, Pawłowice, miasto Tychy, miasto Żory
- Województwo warmińsko-mazurskie: Dobre Miasto, miasto Ełk.

Do gmin tych trafić ma łącznie 14 mln zł.
Projekt rozporządzenia równocześnie z przekazaniem do uzgodnień międzyresortowych został przesłany do rozpatrzenia przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.