Szczecin idzie na wojnę z nielegalnymi reklamami

Władze Szczecina przedstawiły projekt uchwały krajobrazowej. Jakie zmiany wprowadzi nowy akt prawa miejscowego? Czy miasto zostanie oczyszczone z reklam?
Szczecin idzie na wojnę z nielegalnymi reklamami
Miasto ma zostać oczyszczone przeze wszystkim z reklamowych nośników nielegalnych (szczecin/fot.pixabay)

Na podstawie wprowadzonej jesienią ubiegłego roku ustawy krajobrazowej, dającej samorządom lokalnym prawo do wprowadzenia miejscowych uchwał - wskazujących zasady funkcjonowania reklam, małej architektury oraz ogrodzeń – władze Szczecina przygotowały założenia projektu zmian jakie mają zostać wdrożone w ciągu 2 lat.

Prace rozpoczęły się już 27 października 2015 r. kiedy to Rada Miasta podjęła uchwałę o wszczęciu działań. Zespół przygotowujący wytyczne został powołany z ekspertów z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego na czele z Sebastianem Fritschem oraz architektem miasta Jarosławem Bondarem.

Czytaj też:  Zasady umieszczania reklam przyjęte w uchwale

Stare i nowe wytyczne

Powstały projekt ma nawiązywać do planu miejscowego zagospodarowania, który od 2007 r. dosyć precyzyjnie określa zasady lokowania reklam. Do tej pory plan ten obejmował ok. 50 proc. miasta, trwały prace nad normami, którymi miała zostać objęta pozostała część miasta. Jednak gdy pojawiła się ustawa krajobrazowa postanowiono zaniechać tych prac i całość miasta objąć nowym aktem prawnym. Zapisy planu miejscowego stały się więc częścią uchwały, dopowiedziano szczegółowe wytyczne dotyczące terenów, gdzie zasad do tej pory nie było. Takie postanowienia podjęto, by nie budzić roszczeń.

Miasto ma zostać oczyszczone przeze wszystkim z nośników nielegalnych. Pozostaną te, które powstały zgodnie z zasadami obowiązującymi od początku roku 1989. Zniknie część banner’ów, billboardów i reklam wielkoformatowych zasłaniających budynki. W 4 specjalnie wydzielonych strefach będą obowiązywać szczególne zasady postępowania. Mowa tu o Placu Kościuszki, Alei Wojska Polskiego pomiędzy Placem Szarych Szeregów oraz Placem Zwycięstwa, Alei Jana Pawła II pomiędzy Placem Żołnierza Polskiego, a placem Lotników, jak również obszarze Starego Dąbia.

Zapisy kodeksu mają określić gdzie i jakie reklamy będą mogły się pojawiać, jakie powierzchnie będą akceptowane oraz jakie odstępy będą musiały dzielić poszczególne nośniki. Część pojawiających się tam obostrzeń budzi niepokój wśród ekspertów z branży.

Cały artykuł czytaj na Propertnews.pl

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE