Tramwajem w Olsztynie za trzy lata

Hiszpańska firma FCC Construccion S.A. za blisko 250 mln zł wybuduje w Olsztynie linie tramwajowe oraz przebuduje kilka ważnych skrzyżowań tak, by dostosować je do potrzeb tramwajów. Hiszpanie pokonali w przetargu cztery inne firmy, w tym polskie.
Tramwajem w Olsztynie za trzy lata

Jak poinformowała Magdalena Górecka z biura prasowego olsztyńskiego ratusza umowa z Hiszpanami zostanie zawarta w najbliższym czasie, ostateczny termin to 27 czerwca. "Postępowanie przetargowe w tej sprawie zostało skontrolowane przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i kontrola ta nie wykazała nieprawidłowości, dlatego nie ma już żadnych przeszkód do podpisania umowy. Jej koszt brutto to 249 milionów 781 tysięcy 708,72 zł" - powiedziała Górecka.

W ramach umowy z olsztyńskim ratuszem hiszpańska firma zbuduje sieć torów (w sumie będzie ok. 25 przystanków) dla tramwajów, które będą jeździły od olsztyńskiego dworca głównego do położonej na obrzeżach miasta dzielnicy Jaroty (trasa dwutorowa). Odgałęzienie jednotorowe zostanie poprowadzone do miasteczka akademickiego Kortowo oraz na Stare Miasto.

Ponieważ od kilkudziesięciu lat w Olsztynie nie ma tramwajów, a tory zostały rozebrane, przywrócenie tego rodzaju komunikacji w mieście będzie wymagało przebudowania kilku ważnych skrzyżowań, np. w samym centrum Olsztyna zostanie zmodernizowane skrzyżowanie głównej ulicy Piłsudskiego z ul. Kościuszki, a także zupełnie od nowa zostanie zbudowany ponad kilometr nowej drogi tzw. ul. Obiegowej.

Jak poinformowała Górecka, w ramach umowy z olsztyńskim magistratem firma FCC Construccion S.A. w ścisłym centrum miasta pod ulicą Piłsudskiego zbuduje także przejście podziemne - pasy w tym miejscu zostały zlikwidowane w ubiegłym roku po serii tragicznych wypadków i od tamtej pory mieszkańcy skarżą się na brak swobodnego przejścia przez główną ulicę Olsztyna.

"Czas realizacji tej ogromnej inwestycji to 3 lata od podpisania umowy" - przyznała Górecka.

W przetargu na budowę linii dla olsztyńskich tramwajów, przebudowę skrzyżowań i budowę ul. Obiegowej startowało siedmiu wykonawców, do drugiego etapu zakwalifikowało się pięciu z nich. Hiszpańska firma pokonała m.in. konsorcjum, w którym liderem był warszawski Mostostal oraz inne konsorcjum, któremu liderował poznański Torpol.

 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE