Trzy firmy w przetargu na inżyniera kontraktu tras rowerowych na Podkarpaciu

- Trzy podmioty złożyły oferty w przetargu na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu przy projekcie budowy tras rowerowych na Podkarpaciu. Inwestycja ta będzie częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw Polski.
Trzy firmy w przetargu na inżyniera kontraktu tras rowerowych na Podkarpaciu

Rekreacyjna trasa rowerowa łącząca województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Budowę podkarpackiego fragmentu, liczącego ok. 430 km, podzielono na pięć odcinków. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg. Do tej pory rozstrzygnięty został jeden, pozostałe cztery postępowania przetargowe są w toku.

Natomiast w przetargu na wybór inżyniera kontraktu wpłynęły trzy oferty. Jak poinformowałarzeczniczka prasowa Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (PZDW) w Rzeszowie Ewa Sudoł-Sikora, oferty wahają się od ponad 820 tys. do ponad 519 tys. zł.

"Wszystkie są niższe niż planowaliśmy wydać - 1,3 mln zł. Obecnie weryfikujemy złożone dokumenty" - dodała.

PZDW już dwa razy unieważniał przetargi na budowę trasy rowerowej w regionie. Za każdym razem powodem były zbyt wysokie oferty, które przewyższały kwoty zarezerwowane na ten cel w budżecie województwa - ok. 60 mln zł.

Czytaj też:   Do trzech razy sztuka. Przetargi na ścieżki rowerowe na Podkarpaciu

Dlatego w ogłoszonych po raz trzeci przetargach zmodyfikowano zakres inwestycji, które będą wykonane na poszczególnych odcinkach. W wielu przypadkach konieczne stało się przyjęcie takich rozwiązań, które obniżą koszty realizacji projektu. Oznacza to, że zmieniona zostanie m.in. technologia wykonania tras, uproszczone zostaną też procedury projektowe i wykonawcze.

Z kolei budowa czy przebudowa obiektów inżynieryjnych, np. mostów czy kładek została objęta oddzielnymi przetargami. Jak zaznaczyła Sudoł-Sikora, dotychczas ogłoszonych zostało sześć takich przetargów.

Czytaj też: Polacy pokochali rowery miejskie

"Niektóre już rozstrzygnęliśmy, np. podpisaliśmy umowę na budowę nowej kładki w gminie Krzywcza czy budowę podobnej inwestycji w gminie Radomyśl nad Sanem, przy drodze wojewódzkiej nr 856" - powiedziała rzeczniczka.

Łączny koszt projektu "Trasy rowerowe w Polsce wschodniej" przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU