Urząd w Piotrkowie Trybunalskim zadowolony z pracy z ePUAP

W ciągu ostatnich kilku tygodni liczba oferowanych usług, możliwych do zrealizowania poprzez internet, zwiększyła się o ponad dwadzieścia.

Obecnie takie sprawy, jak: rejestracja pojazdu, wydanie prawa jazdy, zezwolenie na wycinkę drzew, zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, zgłoszenie pracy geodezyjnej lub wydanie dziennika budowy można załatwić nie wychodząc z domu.

Wchodząca w życie 11 maja br. nowa ustawa o informatyzacji nakłada na jednostki samorządowe m.in. obowiązek elektronicznej korespondencji wg ustalonych standardów oraz udostępniania elektronicznych formularzy usług. Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego już realizuje te założenia - co zostało dostrzeżone podczas sympozjum prezydentów, burmistrzów, wójtów zorganizowanego 14 stycznia br. w Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi.

- Realizacja założeń ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne to nie tymczasowa moda, ale konieczność rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce i wynikające z niej korzyści: oszczędność finansowa, skrócenie czasu przesłania pisma i odpowiedzi na nie - podkreśla Bogdan Munik Sekretarz Miasta.

Zarządzenie Nr 500 Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z grudnia 2013 roku dotyczące obowiązku przekazywania korespondencji za pomocą ePUAP przyczyniło się do usprawnienia przesyłąnia pism między Urzędem i 56 jednostkami organizacyjnymi Miasta. Od 1 stycznia br. Urząd Miasta odebrał i wysłał ponad 3000 dokumentów w formie elektronicznej.

Urzędnicy zachęcają mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego do założenia konta na ePUAP i korzystania z bezpłatnego Profilu Zaufanego w celu załatwiania spraw w Urzędzie Miasta oraz innych jednostkach publicznych w Polsce bez wychodzenia z domu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.