Urzędy skarbowe chcą poprawić swój wizerunek. Zamiast wysyłać pisma zadzwonią do podatnika

  • PAP/Rzeczpospolita
  • 06-02-2015
  • drukuj
Zamiast wysyłać pisma, urzędy skarbowe będą telefonicznie wzywać podatników np. do złożenia deklaracji lub jej uzupełnienia.
Urzędy skarbowe chcą poprawić swój wizerunek. Zamiast wysyłać pisma zadzwonią do podatnika
Wezwania telefoniczne mogą być stosowane m.in. wtedy, gdy podatnik nie złoży deklaracji, popełni w niej błędy, poda nieaktualny adres, zapomni złożyć podpis czy nie wskaże precyzyjnie, jakiego okresu dot. deklaracja (fot.pixabay.com)

Administracja podatkowa chce szybciej rozwiązywać sprawy podatników - i przy okazji poprawić swój wizerunek -, dlatego w pierwszej kolejności, jeśli nie ma bezwzględnej konieczności wysyłania pisemnego wezwania, skontaktuje się z nami telefonicznie - pisze "Rzeczpospolita".

Tak wynika z zatwierdzonego przez wiceministra finansów Jacka Kapicę dokumentu "Standardy dotyczące wyjaśnień i wezwań". Resort wskazuje, że prawo już dopuszcza taki kontakt z podatnikami, ale praktyka fiskusa jest niejednolita - stąd chce wdrożyć jednolite zasady we wszystkich urzędach.

Wezwania telefoniczne mogą być stosowane m.in. wtedy, gdy podatnik nie złoży deklaracji, popełni w niej błędy, poda nieaktualny adres, zapomni złożyć podpis czy nie wskaże precyzyjnie, jakiego okresu dot. deklaracja.

Urząd nie będzie już wówczas prosił o wyjaśnienia na piśmie, a sprawa powinna się dla niego zakończyć sporządzeniem notatki służbowej lub adnotacją w aktach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

PARTNER SERWISU