PARTNER PORTALU
  • BGK

Ustawa krajobrazowa: Branża reklamowa przestrzega przed lawiną pozwów

  • MN    3 sierpnia 2016 - 13:11
Ustawa krajobrazowa: Branża reklamowa przestrzega przed lawiną pozwów
Branża reklamowa boi się strat i szuka wsparcia w ministerstwie. (fot. wikipedia.org)

• Miasta pracują nad uchwałami krajobrazowymi, które uporządkują przestrzeń publiczną.
• Tymczasem reklamodawcy mówią o łamaniu prawa i przestrzegają przed pozwami sądowymi.
• Jednocześnie szukają wsparcia u ministra infrastruktury i budownictwa.




Rady gmin przyjmują uchwały regulujące zasady i warunki sytuowania reklam w miastach. Tymczasem, jak podaje „Dziennik Gazeta Prawna”, zaniepokojona branża reklamowa wystosowała pismo do ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka, w którym przekonuje, że firmy legalnie instalujące nośniki reklamy zewnętrznej będą kozłem ofiarnym ustawy krajobrazowej.

Jako przykład w piśmie do ministra wskazano koncepcję uchwały w Krakowie, która ma łamać zasadę, iż prawo nie działa wstecz. Według przedstawicieli branży, nośniki reklamy systemowej są zbudowane zgodnie z prawem i pozwoleniami krakowskich urzędników, ale w myśl projektu uchwały to, na co krakowscy urzędnicy wydali pozwolenie, może stać się niezgodne z prawem lokalnym. Takie rozwiązanie spowoduje, że firmy odpowiedzialne za legalną reklamę systemową będą musiały w dużej mierze ograniczyć działalność ze względu na nakaz demontażu większości swoich nośników.

Czytaj też: Ustawa krajobrazowa zupełnie wyeliminuje reklamy w gminach?

Branża zwraca też uwagę, że krakowska uchwała stawia na równi reklamy „dzikie” z legalnymi. Te pierwsze stanowią nawet 80 proc. wszystkich reklam w stolicy Małopolski.

Ponadto "DGP" pisze o spotkaniu, do którego miało dojść między przedstawicielami jednej z największych firm reklamowych CityBoard Media i urzędnikami Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Firma miała zwrócić uwagę na problemy, jakie spowoduje wejście w życie uchwał krajobrazowych.

- Jeżeli uchwały prawa lokalnego, np. w Krakowie czy Gdańsku, miałyby wejść w życie w obecnym kształcie, to skończy się to lawiną procesów – przestrzega na łamach dziennika Andrzej Grudziński, pełnomocnik zarządu Cityboard Media.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.