PARTNER PORTALU
  • BGK

Ustawa krajobrazowa, kodeks reklamowy: Zabytki bez reklam popadną w ruinę?

  • AW    17 marca 2016 - 20:17
Ustawa krajobrazowa, kodeks reklamowy: Zabytki bez reklam popadną w ruinę?
Kamienica na krakowskim rynku wyremontowana dzięki m. in. wpływom z reklam w czasie remontu (fot. OIGRW)

• Przedstawiciele branży reklamowej apelują do władz miast o współpracę przy realizacji zapisów ustawy krajobrazowej.
• Całkowity zakaz reklam na budynkach może oznaczać wylanie dziecka z kąpielą.
• Według wyliczeń Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Reklamy Wielkoformatowej zabraknie wtedy pieniędzy na renowacje zabytków, a na to nie pozwalają sobie nawet największe miasta Europy.




Obowiązująca od 11 września ubiegłego roku ustawa krajobrazowa oznacza spore zmiany w branży reklamowej. Część reklam zwyczajnie będzie musiała zniknąć.

- Jeśli rewolucja dotknie wielkopowierzchniowe reklamy, instalowane na budynkach podczas ich remontów, może okazać się, że zabraknie środków na restaurowanie nieruchomości – alarmuje Ogólnopolska Izba Gospodarcza Reklamy Wielkoformatowej (OIGRW).

Jak podkreśla branża reklamowa, środki pochodzące z budżetów miast nie są wystarczające na pokrycie niezbędnych remontów. Stawia pytanie, co stanie się z tymi budynkami, jeśli prac nie będzie można współfinansować ze środków uzyskiwanych z ekspozycji reklam tak, jak to miało miejsce do tej pory?

Reklama może być pomocna

W Krakowie, z reklam umieszczonych na ośmiu remontowanych kamienicach na Rynku Głównym, do samego Urzędu Miasta trafiały miesięcznie ok. 74 tysiące zł. Właściciele kamienic na ten cel otrzymywali miesięcznie kwoty rzędu 170 tysięcy zł.

 

W Warszawie kampanie reklamowe przeprowadzone na kamienicy z 1955r. zlokalizowanej na rogu al. Solidarności 82a i Jana Pawła II w przeciągu 3 lat przyczyniły się do zebrania środków na remont elewacji – fundusze tak zebrane to prawie 3 miliony zł.

W Poznaniu, dzięki wpływom z reklamy, elewacja na kamienicy przy skrzyżowaniu ulic św. Marcin i Ratajczaka została odnowiona - koszt tego przedsięwzięcia wyniósł ok. 500 tysięcy zł netto. To samo było w przypadku kamienicy przy ul. Marcinkowskiego 20, gdzie wydano 60 tysięcy zł. W Gdańsku ze środków z ekspozycji dziewięciu reklam wyremontowano aż 27 kamienic. Szacowany wpływ z reklam wyniósł tam ok. 2,5 miliona zł.

- Pokrywanie kosztów renowacji za sprawą tego typu funduszy tak naprawdę jest powszechne na całym świecie. Wśród zagranicznych przykładów można wymienić centrum Barcelony, Schody Hiszpańskie i kościół świętej Trójcy w Rzymie, gmach Opery w Paryżu, neogotycki kościół Votivkirche w Wiedniu. Reklama wielkoformatowa pojawiała się też podczas robót budowlanych w Watykanie, Wenecji, Kolonii, Berlinie, Madrycie i wielu innych metropoliach – wylicza Joanna Szlemińska, prezes OIGRW.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • efwee, 2016-03-19 19:02:57

    Do realista: wreszcie będzie sprawiedliwie i przedsiębiorstwa zaczna konkurować ucziciwie a nie wieszanie reklam na kamienicy własności jakiegoś obywatela pochodzenia np. armeńskiego :) wreszcie zarobią drukarnie agencje reklamowe, ( te prawdziwe) i brnaza outdorr która w naszy mmiescie z kamienicam...i nie mogla konkurować i odetchną wreszcie te stare mury może w końcu ozbaczymy czestochowe czysta i piekna jak przed 15 laty :) jeszcze ;) ?  rozwiń
  • realista, 2016-03-18 12:15:54

    ale tych uchwał reklamowych na razie nie widać, nie słyszałem aby jakaś gmina pokazała projekt. Zrobienie takiej uchwały aby nie narobić sobie samemu kłopotu nie jest wcale takie proste, zwłaszcza że jedna uchwała ma dotyczyć całej gminy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.