PARTNER PORTALU
  • BGK

Ustawa krajobrazowa, Senat: ostatnia szansa na poprawki

  • Bartosz Dyląg    14 kwietnia 2015 - 12:19
Ustawa krajobrazowa, Senat: ostatnia szansa na poprawki
Takie miejsca ma uporządkować ustawa krajobrazowa. Fot. Facebook

14 kwietnia okaże się, czy Hanna Gronkiewicz-Waltz może wpłynąć na senatorów.




We wtorek 14 kwietnia, o godz. 16 połączone senackie komisje kultury i środków przekazu, gospodarki narodowej, samorządu terytorialnego i administracji państwowej oraz środowiska, głosować będą poprawki do ustawy krajobrazowej zgłoszone 8 kwietnia przez konsultantów, m.in. miasto St. Warszawa, Stowarzyszenie "Miasto Moje A w Nim" oraz firmę Citiboard Media, a także biuro legislacyjne Senatu.

Chodzi np. o radykalne podwyższenie kar za nielegalne umieszczanie reklam, wprowadzenie karania administracyjnego obok sądowego czy możliwość likwidacji legalnych reklam za odszkodowaniem.

Ustawa w ogniu krytyki

Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (druk senacki nr 857, druki sejmowe nr 1525, 3207 i 3207-A) została przyjęta przez Sejm w marcu br. Od dłuższego czasu była obiektem krytyki przedstawicieli rozmaitych środowisk.

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz przyznała, że ustawa jest krokiem w stronę uporządkowania sytuacji prawnej reklamy zewnętrznej, ale jest to krok za mało zdecydowany, nie uwzględniający wieloletnich starań nie tylko samorządów, ale także aktywistów miejskich i po prostu mieszkańców.

Samorząd Warszawy domaga się na przykład radykalnego podniesienia kar za nielegalne i niezgodne z lokalnymi przepisami umieszczanie reklam (czterdziestokrotność opłaty reklamowej). Władze stolicy wskazują też na niemożność wielokrotnego nakładania grzywny za ten sam czyn, jeśli reklama mimo nakazu usunięcia wisi nadal.

Firma Citiboard Media zwraca z kolei uwagę na brak precyzyjnych regulacji dotyczących szyldów.

- W świetle znowelizowanej ustawy wszystkie szyldy umieszczane na posesjach, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, są legalne – mówi Marcin Stan z Citiboard Media.

W ostatnich dniach swoje stanowisko przedstawiła także Izba Gospodarcza Reklamy Wielkoformatowej. Jej przedstawiciele zarzucają, że w ustawie „zupełnie pominięto pozytywne aspekty związane z reklamą wielkoformatową, w tym szczególnie możliwość finansowania remontów obiektów zabytkowych przy wykorzystaniu środków finansowych z reklamy umieszczanej na siatkach zabezpieczających budynki na czas ich remontu”.

- Ustawa w obecnym kształcie spowoduje zanik takiej formy finansowania remontów, czego skutkiem będzie postępująca degradacja wielu obiektów o walorach zabytkowych – mówi Marcin Schoen, prezes Izby.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.