Walka Łodzi z reklamami. Będzie kodeks reklamowy

Łódź jest na etapie przygotowywania kodeksu reklamowego, który określi zasady, obowiązujące w Łodzi. Chce też wprowadzić opłaty za użytkowanie reklam.
Walka Łodzi z reklamami. Będzie kodeks reklamowy
Łódź zabiera się za walkę z reklamami.

Przyjęcie przez Sejm RP ustawy o ochronie krajobrazu dało szansę również Łodzi. Wreszcie będzie można zapanować nad reklamami, które nie tylko niszczą zabytki, ale ograniczają możliwość podziwiania fasad kamienic - powiedziała na konferencji prasowej prezydent Hanna Zdanowska.

Kodeks reklamowy i opłaty dzienne

Miasto jest na etapie przygotowywania kodeksu reklamowego, który określi zasady, obowiązujące w Łodzi. Pierwszymi strefami podlegającymi pod kodeks będą: strefa wielkomiejska, główne arterie przelotowe oraz drogi wylotowe. Drugą uchwałą, jaką miasto chce wprowadzić mają być opłaty za użytkowanie reklam. Będą to opłaty dzienne. Reklamodawcy nie unikną też kar za nielegalne reklamy.

Miasto jest w stanie do końca tego roku uchwalić kodeks reklamy.  Miasto także chce stworzyć uchwałę dotyczącą utworzenia parku kulturowego ulicy Piotrkowskiej.

- Mamy nadzieję, że ten dokument powstanie w ramach współpracy ze wszystkimi zainteresowanymi kwestią związaną z poprawą wyglądu ulicy Piotrkowskiej. Na przełomie października chcemy przedłożyć projekt pod obrady Rady Miejskiej - zachęcała miejski konserwator zabytków Kamila Kwiecińska-Trzewikowska.

Składać wnioski w tej sprawie będzie można na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi oraz w siedzibie Oddziału Ochrony Zabytków przy ulicy Piotrkowskiej 113, w dniach od 17 września do 9 października.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

czy trzeba było czekac ustawy,żeby to uregulowac,ale nic dziwnego skoro same zbm-y,czy jak one się teraz nazywają,obwieszały budynki będące w ich pieczy reklamami bo z tego był szmal i Pani Prezydent niech nie udaje,że nie wie co robią jej podwładni.

jurek, 2015-09-16 11:16:12 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE