PARTNER PORTALU
  • BGK

Walka Łodzi z reklamami. Będzie kodeks reklamowy

  • bad    15 września 2015 - 20:03
Walka Łodzi z reklamami. Będzie kodeks reklamowy
Łódź zabiera się za walkę z reklamami.

Łódź jest na etapie przygotowywania kodeksu reklamowego, który określi zasady, obowiązujące w Łodzi. Chce też wprowadzić opłaty za użytkowanie reklam.




Przyjęcie przez Sejm RP ustawy o ochronie krajobrazu dało szansę również Łodzi. Wreszcie będzie można zapanować nad reklamami, które nie tylko niszczą zabytki, ale ograniczają możliwość podziwiania fasad kamienic - powiedziała na konferencji prasowej prezydent Hanna Zdanowska.

Kodeks reklamowy i opłaty dzienne

Miasto jest na etapie przygotowywania kodeksu reklamowego, który określi zasady, obowiązujące w Łodzi. Pierwszymi strefami podlegającymi pod kodeks będą: strefa wielkomiejska, główne arterie przelotowe oraz drogi wylotowe. Drugą uchwałą, jaką miasto chce wprowadzić mają być opłaty za użytkowanie reklam. Będą to opłaty dzienne. Reklamodawcy nie unikną też kar za nielegalne reklamy.

Miasto jest w stanie do końca tego roku uchwalić kodeks reklamy.  Miasto także chce stworzyć uchwałę dotyczącą utworzenia parku kulturowego ulicy Piotrkowskiej.

- Mamy nadzieję, że ten dokument powstanie w ramach współpracy ze wszystkimi zainteresowanymi kwestią związaną z poprawą wyglądu ulicy Piotrkowskiej. Na przełomie października chcemy przedłożyć projekt pod obrady Rady Miejskiej - zachęcała miejski konserwator zabytków Kamila Kwiecińska-Trzewikowska.

Składać wnioski w tej sprawie będzie można na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi oraz w siedzibie Oddziału Ochrony Zabytków przy ulicy Piotrkowskiej 113, w dniach od 17 września do 9 października.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • jurek, 2015-09-16 11:16:12

    czy trzeba było czekac ustawy,żeby to uregulowac,ale nic dziwnego skoro same zbm-y,czy jak one się teraz nazywają,obwieszały budynki będące w ich pieczy reklamami bo z tego był szmal i Pani Prezydent niech nie udaje,że nie wie co robią jej podwładni.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.