PARTNER PORTALU
  • BGK

"Warszawiak to nie epitet" ma przekonać do płacenia podatków w stolicy

  • PAP    22 marca 2016 - 20:36
"Warszawiak to nie epitet" ma przekonać do płacenia podatków w stolicy
Z informacji miasta wynika, że działania zachęcające do płacenia PIT w stolicy przynoszą pozytywne efekty. (fot.:Radek Kołakowski/wikipedia.org/domena publiczna)

Jedna trzecia stołecznych wpływów pochodzi z podatków PIT płaconych przez mieszkańców Warszawy; w 2016 r. kwota ta może sięgnąć 4,5 mld zł - szacuje stołeczny ratusz, który prowadzi kampanię "Warszawiak to nie epitet - rozlicz swój PIT w stolicy".




Kampania ma zachęcać osoby mieszkające w Warszawie, choć niezameldowane, by dołączyły do grona stołecznych podatników.

Wiceprezydent stolicy Jarosław Jóźwiak we wtorek na konferencji prasowej zaznaczył, że ratusz już po raz kolejny zachęca do rozliczania PIT-ów w Warszawie. Kampania rusza właśnie teraz, bo - jak mówił - "jest to ten okres, kiedy najwięcej osób zaczyna myśleć o tym, że musi rozliczyć swojego PIT-a".

"Chcemy przekonać, że jest to bardzo proste, i jak to można powiedzieć kolokwialnie, nie boli. Wystarczy na pierwszej stronie PIT-a wpisać warszawski adres zamieszkania" - powiedział Jóźwiak. Wyjaśnił, że nie jest wymagane zameldowanie w stolicy.

Ratusz podkreśla, że dzięki pozyskanym środkom rozwija się m.in. komunikacja publiczna, remontowane i budowane są drogi oraz ścieżki rowerowe. Ponadto realizowane są różnego rodzaju programy dla juniorów i seniorów, jak np. "Las dla dociekliwych" i "Las dla rodziny" w Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej.

"Dzięki temu nam w mieście, nam wszystkim warszawiakom będzie dużo lepiej się żyło" - zapewniał wiceprezydent.

Dyrektor biura marketingu miasta Robert Zydel powiedział, że kampania będzie prowadzona za pomocą reklamy w prasie dzielnicowej, lokalnej i ogólnokrajowej, w lokalnych stacjach radiowych, sieci reklamowej Google oraz w internecie. Zostaną stworzone również spoty, które będzie można zobaczyć we wszystkich środkach komunikacji publicznej - autobusach, tramwajach, metrze oraz Szybkiej Kolei Miejskiej. Ponadto w Warszawie pojawią się plakaty i billboardy.

Jak mówił Jóźwiak, poza tym, że warto zabiegać o nowych podatników, "warto też o nich dbać". "Stąd wprowadzone już od kilku lat preferencje dla płacących podatki, takie jak: dodatkowe punkty na rekrutację w żłobku czy przedszkolu, tańsze bilety komunikacji miejskiej, ale też różnego rodzaju zniżki w miejskich ośrodkach i jednostkach, także w prywatnych instytucjach, które do programu Karta Warszawiaka przystąpiły" - dodał.

Kampania potrwa do końca kwietnia, czyli do ostatniego momentu rozliczania PIT za 2015 r.

Z informacji miasta wynika, że działania zachęcające do płacenia PIT w stolicy przynoszą pozytywne efekty. W ubiegłym roku ponad 21 tys. nowych osób zdecydowało się rozliczyć w Warszawie podatek za 2014 r. Ratusz zaznacza, że jeszcze kilka lat temu (np. w 2009 r.), kiedy nie było kampanii oraz działań zachęcających przyjezdnych do płacenia podatku PIT w Warszawie, przyrost nowych podatników wynosił niespełna tysiąc osób. Dzięki temu wzrostowi dochody do budżetu miasta w 2016 r. będą wyższe o 75,4 mln zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.