"Warszawiak to nie epitet" ma przekonać do płacenia podatków w stolicy

Jedna trzecia stołecznych wpływów pochodzi z podatków PIT płaconych przez mieszkańców Warszawy; w 2016 r. kwota ta może sięgnąć 4,5 mld zł - szacuje stołeczny ratusz, który prowadzi kampanię "Warszawiak to nie epitet - rozlicz swój PIT w stolicy".
"Warszawiak to nie epitet" ma przekonać do płacenia podatków w stolicy
Z informacji miasta wynika, że działania zachęcające do płacenia PIT w stolicy przynoszą pozytywne efekty. (fot.:Radek Kołakowski/wikipedia.org/domena publiczna)

Kampania ma zachęcać osoby mieszkające w Warszawie, choć niezameldowane, by dołączyły do grona stołecznych podatników.

Wiceprezydent stolicy Jarosław Jóźwiak we wtorek na konferencji prasowej zaznaczył, że ratusz już po raz kolejny zachęca do rozliczania PIT-ów w Warszawie. Kampania rusza właśnie teraz, bo - jak mówił - "jest to ten okres, kiedy najwięcej osób zaczyna myśleć o tym, że musi rozliczyć swojego PIT-a".

"Chcemy przekonać, że jest to bardzo proste, i jak to można powiedzieć kolokwialnie, nie boli. Wystarczy na pierwszej stronie PIT-a wpisać warszawski adres zamieszkania" - powiedział Jóźwiak. Wyjaśnił, że nie jest wymagane zameldowanie w stolicy.

Ratusz podkreśla, że dzięki pozyskanym środkom rozwija się m.in. komunikacja publiczna, remontowane i budowane są drogi oraz ścieżki rowerowe. Ponadto realizowane są różnego rodzaju programy dla juniorów i seniorów, jak np. "Las dla dociekliwych" i "Las dla rodziny" w Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej.

"Dzięki temu nam w mieście, nam wszystkim warszawiakom będzie dużo lepiej się żyło" - zapewniał wiceprezydent.

Dyrektor biura marketingu miasta Robert Zydel powiedział, że kampania będzie prowadzona za pomocą reklamy w prasie dzielnicowej, lokalnej i ogólnokrajowej, w lokalnych stacjach radiowych, sieci reklamowej Google oraz w internecie. Zostaną stworzone również spoty, które będzie można zobaczyć we wszystkich środkach komunikacji publicznej - autobusach, tramwajach, metrze oraz Szybkiej Kolei Miejskiej. Ponadto w Warszawie pojawią się plakaty i billboardy.

Jak mówił Jóźwiak, poza tym, że warto zabiegać o nowych podatników, "warto też o nich dbać". "Stąd wprowadzone już od kilku lat preferencje dla płacących podatki, takie jak: dodatkowe punkty na rekrutację w żłobku czy przedszkolu, tańsze bilety komunikacji miejskiej, ale też różnego rodzaju zniżki w miejskich ośrodkach i jednostkach, także w prywatnych instytucjach, które do programu Karta Warszawiaka przystąpiły" - dodał.

Kampania potrwa do końca kwietnia, czyli do ostatniego momentu rozliczania PIT za 2015 r.

Z informacji miasta wynika, że działania zachęcające do płacenia PIT w stolicy przynoszą pozytywne efekty. W ubiegłym roku ponad 21 tys. nowych osób zdecydowało się rozliczyć w Warszawie podatek za 2014 r. Ratusz zaznacza, że jeszcze kilka lat temu (np. w 2009 r.), kiedy nie było kampanii oraz działań zachęcających przyjezdnych do płacenia podatku PIT w Warszawie, przyrost nowych podatników wynosił niespełna tysiąc osób. Dzięki temu wzrostowi dochody do budżetu miasta w 2016 r. będą wyższe o 75,4 mln zł.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE