Wielu chętnych na budowę drogi S7 Lubień - Rabka

GDDKiA otrzymała łącznie 48 wniosków od podmiotów zainteresowanych udziałem w przetargach na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka-Zdrój.
Wielu chętnych na budowę drogi S7 Lubień - Rabka
Droga S7 Lubień - Rabka. (fot. GDDKiA)

Pierwszy przetarg obejmuje odcinek Lubień - Naprawa o długości 7,6 km.

Natomiast drugi przetarg obejmuje odcinek Skomielna Biała - Chabówka (5,2 km) wraz z budową nowego fragmentu drogi krajowej nr 47 Rabka-Zdrój - Chabówka (0,9 km).

Złożono 23 wnioski o dopuszczenie do tego postępowania. Do każdego z postępowania zostanie dopuszczonych maksymalnie po 20 wykonawców. W obu przetargach przy wyborze najkorzystniejszych ofert pod uwagę będą brane: cena (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) oraz gwarancja (5 proc.).

Zamawiający oczekuje realizacji w terminie 22-25 miesięcy oraz udzielania gwarancji na 5-10 lat. Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Wadia wynoszą po 5 mln zł. 

Obecnie GDDKiA oczekuje jeszcze na zgłoszenia od wykonawców zainteresowanych przetargiem na odcinek Naprawa - Skomielna Biała (3 km) wraz z ponad dwukilometrowym tunelem pod masywem Lubonia Małego. Termin mija 5 marca.

W przetargu na odcinek "tunelowy" przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę będą brane cena (90 proc.) oraz termin realizacji (10 proc.).

Przewidywany czas realizacji wynosi 54-60 miesięcy i będą do niego wliczane okresy zimowe. Do postępowania zostanie dopuszczonych maksymalnie pięciu wykonawców. Wadium wynosi 10 mln zł.

GDDKiA podkreślała wcześniej, że budowa S7 Lubień - Rabka przybliża oczekiwaną przez wielu kierowców, podróżujących z różnych stron Polski "Zakopianką", perspektywę bezpieczniejszego i sprawniejszego podróżowania na Podhale, w Tatry i na południe Europy.

Jak zaznaczyła GDDKiA, S7 Lubień - Rabka-Zdrój będzie bardzo różnorodną i malowniczą drogą ekspresową. W celu dostosowania do warunków terenowych połowę przebiegu trasy zaprojektowano na wiaduktach, estakadach, mostach oraz w tunelu.

Dwukomorowy tunel o długości 2058 metrów będzie drążony w niejednorodnych skałach fliszu karpackiego, poprzecinanych uskokami. W najwyższym punkcie od dna tunelu do wierzchołka góry dystans będzie wynosił 107 metrów.

Oprócz tunelu zaplanowano 38 obiektów mostowych, w tym 10 mostów na ciekach wodnych, a pozostałe to wiadukty i łącznice. Najdłuższy wiadukt będzie miał 992 metry długości.

Ponadto powstaną dwa węzły drogowe (Skomielna i Zabornia), trzy miejsca obsługi podróżnych (Lubień, Krzeczów i Zbójecka Góra) oraz 25 km dróg dojazdowych, obsługujących przyległe tereny.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE