Wójt odpowie za gminne konkursy na dyrektorów szkół

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 25-03-2010
  • drukuj
Rada gminy zostanie jedynie poinformowana o wynikach konkursu na dyrektora szkoły, ale nie będzie ich nadzorować.

Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało nowy projekt rozporządzenia w sprawie regulaminu konkursu na dyrektora szkoły publicznej. Uwzględnia on zmiany, jakie wprowadza najnowsza nowelizacja ustawy o systemie oświaty, która czeka na podpis prezydenta – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Zgodnie z projektem za organizację konkursów odpowiadają tylko i wyłącznie organy wykonawcze jednostek samorządu terytorialnego, czyli wójt, burmistrz, prezydent, zarząd powiatu i województwa. Będą one informować organy stanowiące, czyli radę gminy, miasta, powiatu, o wynikach konkursu. Resort doprecyzował również, że protokół z posiedzenia komisji musi zawierać m.in. informację o składzie komisji, dane kandydatów, a także pytania im zadane i streszczenie udzielonych przez nich odpowiedzi.

Projekt przewiduje także, że ogłoszenie o konkursie nie musi się pojawiać jednocześnie w dwóch dziennikach o zasięgu lokalnym i wojewódzkim – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU