Za drogie oferty na budowę linii tramwajowej na gdańskim osiedlu Morena

Unieważniony został przetarg na budowę linii tramwajowej na gdańskim osiedlu Morena - poinformowała Magdalena Kuczyńska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Powodem było przekroczenie przez dwóch oferentów kwoty zamówienia.

Kuczyńska dodała, że nowy przetarg na tę inwestycję zostanie ogłoszony w ciągu kilku tygodni.

 W ubiegłym tygodniu oferty na budowę 800-metrowej linii tramwajowej złożyły konsorcja: MTM SA/Rajbud oraz WPRD Gravel/TOR-KAR-SSON. Pierwsze z nich zaoferowało, że wykona tę pracę za prawie 23,4 mln zł, a drugie - za ponad 23,8 mln zł. Tymczasem spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, która w imieniu miasta ma prowadzić inwestycję, przeznaczyła na jej realizację niecałe 16 mln zł.

Zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej Andrzej Bojanowski wyjaśnił, że poprzednie przetargi na budowę linii tramwajowych w mieście pokazywały, że wykonawcy są w stanie zrealizować inwestycję za 60-80 proc. wartości, którą skalkulowała gmina.

 "Dawało nam to oszczędności w poszczególnych projektach. Jesteśmy nieco zaskoczeni reakcją rynku, który wycenił usługę budowy odnogi tramwaju na Morenę o 7 mln zł więcej niż szacowaliśmy. W tej sytuacji zdecydowaliśmy się na unieważnienie przetargu i ponowne jego rozpisanie" - dodał Bojanowski.

 Kuczyńska poinformowała, że szacunkowy koszt wykonania nowej linii tramwajowej nie zmieni się i będzie wynosił niespełna 16 mln zł.

Czytaj też: Cena nie będzie wyłacznym kryterium rozstzrygania przetargów 

W przetargu na budowę linii tramwajowej na gdańskiej Morenie (od ul. F. Rakoczego do ul. Myśliwskiej) jedynym kryterium jest cena.

 Według projektu tramwaje mają się zatrzymywać na dwóch przystankach, roboczo nazwanych: Budapesztańska oraz Myśliwska. Na osiedlu Morena mieszka kilkadziesiąt tysięcy osób. Budowa nowej linii łączącej Morenę ze Śródmieściem i z Wrzeszczem ma się przyczynić do wzrostu osób korzystających z publicznego transportu.

 Zadanie obejmuje: budowę dwutorowej linii tramwajowej wzdłuż ulicy Bulońskiej wraz z odwodnieniem i budową sieci trakcyjnej, przebudowę infrastruktury wzdłuż realizowanej linii tramwajowej wraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy tramwajowej (przebudowa skrzyżowań, przejść dla pieszych, przystanków, chodników, dróg rowerowych, zatok autobusowych), budowę przejazdów rowerowych i chodników oraz przebudowę oświetlenia.

 Linia ma powstać w ciągu 11 miesięcy od daty podpisania umowy. To oznacza, że istnieje szansa na jednoczesne uruchomienie obu odcinków tramwajowych (także budowanego obecnie odcinka Siedlce-PKM Brętowo, który ma być gotowy do września 2015 r.) oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (PKM), największej inwestycji infrastrukturalnej w historii samorządu woj. pomorskiego. Ok. 20-km linia ma być oddana do użytku w drugiej połowie 2015 roku. Pociągi połączą Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy i dalej z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna, umożliwiając, po raz pierwszy od 70 lat, bezpośredni dojazd koleją z Gdańska na Kaszuby.

 Linia z Siedlec dochodzi do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej "Brętowo".

 W minionych kilku latach w ramach programu modernizacji gdańskich torowisk wyremontowano lub zbudowano w sumie ok. 100 km torów, powstała np. linia tramwajowa Chełm-Świętokrzyska.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE