PARTNER PORTALU
  • BGK

Zamówienia posłuszne dyscyplinie finansowej

  • GK    30 lipca 2012 - 12:40
Zamówienia posłuszne dyscyplinie finansowej

Większość postępowań o zamówienie publiczne przeprowadzana jest prawidłowo. Tak wynika z kontroli, którą NIK przeprowadziła w 149 gminach, 147 powiatach, 40 samorządach województw oraz 33 miastach na prawach powiatu.




Najwyższa Izba Kontroli zbadała 369 postępowań o zamówienie publiczne, z tego 149 w gminach, 147 w powiatach, 40 w samorządach województw oraz 33 w miastach na prawach powiatu.

Zdecydowana większość z nich 330 (89,4 proc.) została przeprowadzona prawidłowo, z zachowaniem trybów udzielania zamówienia publicznego, uzasadnionych przesłankami wynikającymi z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji.

Zlecenie zadań następowało na zasadzie wyboru najkorzystniejszej oferty, a realizowane zamówienia były zgodne z ofertą, umową i specyfikacją istotnych warunków zamówienia.

Najwyższa Izba Kontroli stwierdziła nieprawidłowości i uchybienia formalne w przypadku 32 postępowań. Prowadzone były w: Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie we Włocławku, Powiatowym Zarządzie Dróg we Włocławku, Domu Pomocy Społecznej w Wilkowiczkach, Zarządzie Dróg Powiatowych w Łobzie, Urzędzie Miasta Rybnika, w starostwach powiatowych: w Rawie Mazowieckiej, Głubczycach, Słupcy, Łobzie i Sochaczewie, w urzędach gmin: w Dopiewie, Otyniu, Kościanie, Busku-Zdroju oraz w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego.

Nieprawidłowości polegały m.in. na błędnym ustaleniu wartości zamówienia poprzez określenie jej w kwocie brutto lub nieuwzględnieniu w niej wartości robót uzupełniających, a także przyjęciu wartości zamówienia nieaktualnej, ustalonej przed dopuszczalnym przepisami terminem w stosunku do dokumentów, które nie były niezbędne do prowadzenia postępowania oraz niezachowania spójności danych zawartych w ogłoszeniach o zamówieniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Istotne nieprawidłowości NIK odnotowała w ośmiu zamówieniach. Postępowania te przeprowadzono w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, w urzędach gmin: w Dziadowej Kłodzie, Dąbrowie Górniczej, Busku-Zdroju, Sosnówce, Otyniu i w Starostwie Powiatowym w Bolesławcu.

<!-- pagebreak //-->





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.