PARTNER PORTALU
  • BGK

Zmieniono zasady uchwalania regulaminu starostwa powiatowego

  • PAP    24 kwietnia 2015 - 10:43

Sejm, nowelizując ustawę o samorządzie powiatowym zdecydował w piątek (24 kwietnia), że zarząd powiatu, a nie jak dotychczas rada, będzie uchwalać regulamin organizacyjny starostwa powiatowego.




Za nowelizacją głosowało 431 posłów, nikt nie był przeciw, 3 posłów wstrzymało się od głosu.

Nowela zakłada zmiany w zasadzie uchwalania regulaminu organizacyjnego starostwa powiatowego - przenosi ją z kompetencji rady powiatu na zarząd powiatu.

Zabrakło spójności z innymi ustawami

Powiat jest jedyną jednostką samorządu terytorialnego, w której kompetencje do uchwalania regulaminu przypisane były radzie. W uzasadnieniu projektu podkreślano, że jest to niespójne z rozwiązaniami zastosowanymi w innych ustawach ustrojowych - m.in. w ustawie o samorządzie gminnym oraz o samorządzie województwa. Zgodnie z nimi regulamin organizacyjny urzędu gminy przyjmowany jest na podstawie zarządzenia wójta, a regulamin organizacyjny urzędu marszałkowskiego - na podstawie uchwały zarządu województwa.

Autorzy projektu podkreślali, że zaproponowane zmiany nie pociągają za sobą obciążenia ani budżetu państwa, ani budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.