Zmieniono zasady uchwalania regulaminu starostwa powiatowego

Sejm, nowelizując ustawę o samorządzie powiatowym zdecydował w piątek (24 kwietnia), że zarząd powiatu, a nie jak dotychczas rada, będzie uchwalać regulamin organizacyjny starostwa powiatowego.

Za nowelizacją głosowało 431 posłów, nikt nie był przeciw, 3 posłów wstrzymało się od głosu.

Nowela zakłada zmiany w zasadzie uchwalania regulaminu organizacyjnego starostwa powiatowego - przenosi ją z kompetencji rady powiatu na zarząd powiatu.

Zabrakło spójności z innymi ustawami

Powiat jest jedyną jednostką samorządu terytorialnego, w której kompetencje do uchwalania regulaminu przypisane były radzie. W uzasadnieniu projektu podkreślano, że jest to niespójne z rozwiązaniami zastosowanymi w innych ustawach ustrojowych - m.in. w ustawie o samorządzie gminnym oraz o samorządzie województwa. Zgodnie z nimi regulamin organizacyjny urzędu gminy przyjmowany jest na podstawie zarządzenia wójta, a regulamin organizacyjny urzędu marszałkowskiego - na podstawie uchwały zarządu województwa.

Autorzy projektu podkreślali, że zaproponowane zmiany nie pociągają za sobą obciążenia ani budżetu państwa, ani budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.