Firmy zakończyły składać wnioski w ramach PPP

  • GK/umwd.dolnyslask.pl
  • 23-08-2011
  • drukuj
Trzynaście firm wyraziło zainteresowanie udziałem w ogłoszonym niedawno przez marszałka Rafała Jurkowlańca przetargu w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.
Firmy zakończyły składać wnioski w ramach PPP

Dotyczy on przebudowy i utrzymania dwunastokilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 342 z Wrocławia do ronda w Obornikach Śląskich. W ciągu tygodnia Dolnośląska Służba Dróg i Kolei oceni, czy firmy są w stanie podjąć się tego zadania.

Czytaj też: Remonty dolnośląskich dróg w PPP 
 
Zgodnie z przewidywaniami, umowa z partnerem prywatnym zostanie podpisana jeszcze w 2011 roku, a przebudowa drogi wojewódzkiej nr 342 zakończy się w 2012 roku.

Kontrakt z partnerem prywatnym (firma bądź konsorcjum firm) zostanie podpisany na 12 lat. W tym czasie firma będzie pobierać ryczałtowe wynagrodzenie za przebudowę i utrzymanie dróg wojewódzkich w wymaganym standardzie letnim i zimowym.

Planowana płatność za przebudowę dróg wojewódzkich nastąpi w kwartalnych równych ratach w czasie trwania kontraktu, począwszy od 2013 roku, czyli po zakończeniu robót budowlanych. Zgodnie z założeniami, ostatnia rata będzie płatna najpóźniej miesiąc po wygaśnięciu umowy.

Taki system płatności ma pozwolić wykonawcy robót budowlanych na pokrycie poniesionych kosztów własnych oraz innych zaciągniętych zobowiązań, niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia.

Jeśli chodzi o planowaną płatność za utrzymanie dróg wojewódzkich to zakłada się płatność kwartalną, przy czym pierwsza rata, będzie płacona od 2012 roku. Rata za utrzymanie pozwoli wykonawcy sfinansować koszty bieżącego letniego i zimowego utrzymania, zgodnie ze specyfikacją przygotowaną przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei.

Woj. dolnośląskie posiada w zarządzie 2323 km dróg wojewódzkich o różnych parametrach technicznych oraz różnym standardzie. Biorąc powyższe pod uwagę, część dróg wojewódzkich wymaga przebudowy.

W chwili obecnej utrzymanie dróg wojewódzkich prowadzone jest w większości przez inne jednostki samorządu terytorialnego, przez służby Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, a częściowo przez firmy zewnętrzne.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.