Polskie drogi w PPP

  • Przegląd prasy/PAP/Puls Biznesu
  • 09-10-2012
  • drukuj
Na budowę dróg potrzeba ponad 100 mld zł. W budżecie ich nie ma, więc urzędnicy i politycy mówią o skorzystaniu z prywatnych pieniędzy.
Polskie drogi w PPP
Na budowę 300 km autostrad i ponad 4 tys. km dróg ekspresowych potrzeba ponad 100 mld zł. Ponieważ na pieniądze z budżetu na ten cel na razie nie można liczyć, coraz częściej urzędnicy i politycy mówią o skorzystaniu na ten cel z prywatnych pieniędzy.

Jak powiedział cytowany przez „Puls Biznesu” szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Lech Witecki, możliwe są tu różne rozwiązania: od partnerstwa publiczno-prywatnego po prywatyzacje odcinków autostrad. Warunkiem jest, by żadne z tych rozwiązań nie obciążyło długu publicznego.

Idea ta ma jednak również wielu przeciwników. Gazeta prezentuje zdanie na ten temat obu stron – zarówno zwolenników jak i przeciwników drogowej prywatyzacji.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Wlasnie uslyszalem na konferencji ds PPP od przedstawiciela GDDKiA ze sa gotowi rozwazyc propozycje ewentualnych inwestorow POD WARUNKIEM ze przedstawiona struktura nie spowoduje klasyfikacji dlugu jako publicznego wg kryteriow Eurostat. Tyle ze partnerem do dyskusji z Eurostat sa panstwa czlonkowsk...ie a wiec nasze wladze zamiast wypracowac rozwiazania i na ich podstawie szukac inwestorow przerzucaja ten obowiazek na inwestorow. Chyba jednak nie zalezy im na prywatnych pieniadzach. NB dwa inne warunki to pelna kontrola panstwa nad ewentualnymi oplatami (co utrudnia spelnienie warunku 1) oraz rownoczesne zamkniecie komercyjne i finansowe, co w kryzysie zadluzeniowym jest poboznym zyczeniem. rozwiń

WRG, 2012-10-09 21:32:53 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE