Sześć ofert w pionierskim drogowym przetargu

  • wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
  • 14-10-2011
  • drukuj
Sześć podmiotów złożyło oferty cenowe w przetargu na przebudowę i 12-letnie utrzymanie drogi wojewódzkiej nr 342 z Wrocławia do Obornik Śląskich - poinformował w piątek dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, Roman Głowaczewski.
Sześć ofert w pionierskim drogowym przetargu
Przetarg w połowie sierpnia ogłosił samorząd woj. dolnośląskiego. Zgodnie z przewidywaniami, umowa w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego zostanie podpisana jeszcze w 2011 r., a przebudowa drogi zakończy się w 2012 r.

Czytaj też: Dlaczego tuzy biją się o 12 km drogi? Bo marszałek robi rewolucję

Kontrakt z partnerem prywatnym zostanie podpisany na 12 lat. W tym czasie firma będzie pobierać ryczałtowe wynagrodzenie za przebudowę i utrzymanie drogi w wymaganym standardzie letnim i zimowym. Docelowo dolnośląscy samorządowcy są gotowi oddać w prywatne ręce ponad 2 tys. km dróg wojewódzkich.
 
Do pilotażowego przetargu zgłosiło się trzynaście podmiotów. Po formalnej ocenie wniosków do złożenia ofert cenowych zaproszono dwanaście z nich. Termin składania ofert minął w piątek 14 października.

Głowaczewski poinformował wnp.pl, że najtańszą ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest Pol-Dróg Dolny Śląsk z Oleśnicy (45 mln zł brutto), a najdroższą spółka Bickhardt Bau Polska (115 mln zł brutto).

Pozostałe oferty złożyły konsorcja z udziałem Berger Bau Polska oraz spółek zależnych PBG - Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjno-Drogowych i Dromostu, a także samodzielnie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych z Kędzierzyna-Koźla (spółka pośrednio zależna od Mostostalu Zabrze) oraz Strabag Projekt.

Na złożenie propozycji cenowych nie zdecydowały się natomiast Skanska, Eurovia Polska, Mota Engil Central Europe, Wrobis (spółka zależna Mostostalu Warszawa oraz dwie wrocławskie spółki - Przedsiębiorstwo Drogowe Zbigniew Ziajka i Rotomat.

- Analiza ofert potrwa ok. dwóch tygodni - powiedział Głowaczewski.

Powierzenie utrzymania dróg samorządowych prywatnym firmom może poprawić ich jakości oraz otwiera perspektywiczny rynek dla budownictwa.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Z prostych wyliczeń wynika, że rocznie dla utrzymania sieci 2300 km dróg w województwie potrzeba 718,75 mln zł. Województwo Dolnośląskie rocznie na drogi przeznacza 90mln zł.

Drogowiec, 2011-10-15 17:27:48 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE