PARTNER PORTALU
  • BGK

W planach modernizacja linii kolejowej Trzebinia – Oświęcim

  • PAP/EM    20 marca 2017 - 14:26
W planach modernizacja linii kolejowej Trzebinia – Oświęcim
Prace budowlane na odcinku Trzebinia-Oświęcim planowane są na lata 2019-2021. (fot. pixabay)

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na kompleksową modernizację linii między Trzebinią a Oświęcimiem w Małopolsce.




• Inwestycja ułatwi podróże na styku Małopolski i Śląska oraz transport towarów na trasie między województwami.

• W ramach modernizacji, na niektórych stacjach powstaną nowe, lepiej wyposażone perony, zapewniające łatwiejszy dostęp do pociągów, także osobom niepełnosprawnym.

• Szacunkowy koszt inwestycji, zaplanowanej na lata 2019-2021, wynosi blisko 324 mln zł netto.

Jak poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, przedsięwzięcie ułatwi podróże na styku Małopolski i Śląska oraz transport towarów na trasie między województwami.

Ogłoszony przetarg obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlano - montażowych na odcinku Trzebinia - Oświęcim. Inwestycja obejmie kompleksową wymianę 20 km torów między tymi miastami. Zaplanowano przebudowę lub remont obiektów inżynieryjnych, w tym 21 wiaduktów, m.in. w Trzebini, Chrzanowie, Chełmku i Oświęcimiu. Dzięki temu pociągi mają jeździć płynnie i ma wzrosnąć bezpieczeństwo ruchu kolejowego i samochodowego.

Na stacjach i przystankach: Chrzanów, Chełmek, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski będą nowe, lepiej wyposażone perony, zapewniające łatwiejszy dostęp do pociągów, także osobom niepełnosprawnym.

Prace budowlane na odcinku Trzebinia - Oświęcim planowana są na lata 2019 - 2021. Inwestycja prowadzona będzie w ramach większego projektu obejmującego modernizację linii kolejowej nr 93 Trzebinia - Zebrzydowice finansowanej z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całego projektu to ok. 555 mln zł.

Linia nr 93 Trzebinia - Zebrzydowice wykorzystywana jest do ruchu pasażerskiego oraz towarowego, a w szczególności do transportu węgla kamiennego ze śląskich kopalń i tranzytu towarów przez Republikę Czeską, dalej na południe Europy.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.