Śląsk: kolejny etap remontu kolejowej magistrali węglowej na ukończeniu

W grudniu ma się zakończyć remont odcinka linii kolejowej nr 131, tzw. magistrali węglowej, między Tarnowskimi Górami i Kaletami (Śląskie). W ostatnich trzech latach na poprawę śląskiego odcinka tej ważnej towarowej trasy spółka PKP PLK przeznaczyła 125 mln zł.
Śląsk: kolejny etap remontu kolejowej magistrali węglowej na ukończeniu
PLK planują kolejne prace na magistrali węglowej (fot. pixabay)

Jak poinformował w środę (18.11) Jacek Karniewski z zespołu prasowego PLK, dzięki temu na odcinku między Bytomiem a Boronowem pociągi skróciły czas przejazdu o ok. 20 minut.

Kończy się kolejny etap remontu

Obecnie w ramach prac między Tarnowskimi Górami i Kaletami zarządca kolejowej infrastruktury kończy wymieniać 30 rozjazdów i modernizować dwa przejazdy kolejowo–drogowe. Wymieniana jest sieć trakcyjna na 8 kilometrach linii, a remonty mostu i czterech innych obiektów inżynieryjnych eliminują punktowe ograniczenia prędkości i umożliwiają szybszy przejazd ciężkich pociągów.

W ramach przedsięwzięcia modernizowana jest też stacja Boronów. Całkowity koszt kończącej się inwestycji na odcinku Tarnowskie Góry–Kalety to ok. 46 mln zł

Wcześniejsze prace na linii kolejowej nr 131 objęły w 2014 r. remont toru na odcinku Tarnowskie Góry–Miasteczko Śląskie, a w 2013 r. odcinków: Bytom Północ–Radzionków–Tarnowskie Góry oraz Kalety–Strzebiń.

W tym roku PLK zrealizowały warty 100 mln zł i obejmujący 20 zadań program ”Udrożnienie podstawowych ciągów komunikacyjnych w ruchu towarowym na terenie Śląska”. Spółka przekonuje, że efektem jest m.in. zwiększenie przepustowości poszczególnych linii i zwiększenie bezpieczeństwa przewozów towarowych.

W planach kolejne prace

PLK planują kolejne prace na magistrali węglowej m.in. w ramach projektu „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów Batory–Tarnowskie Góry–Karsznice–Inowrocław–Bydgoszcz–Maksymilianowo”. Jego wartość ma sięgać blisko 1 mld zł, a celem być zwiększenie prędkości do 120–160 km/h dla pociągów pasażerskich i 100–120 km/h dla towarowych. Obecnie prowadzone są prace przedprojektowe i rozpatrywane warianty modernizacyjne. Planowane rozpoczęcie prac to lata 2018/2019.

Według PKP PLK na Śląsku modernizacją objętych jest ok. 600 km torów, na co spółka przeznaczyła już ponad 2,5 mld zł.

Zgodnie z zapowiedziami zarządcy kolejowej infrastruktury w unijnej perspektywie 2014-2020 inwestycje o wartości prawie 9 mld zł obejmą w regionie linie o długości 870 km. Chodzi m.in. o dokończenie modernizacji trasy Katowice-Kraków oraz szereg inwestycji w ramach instrumentu Łącząc Europę (CEF).

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

remont no widac jeden tor tylko zremontowany most w kaletach tak zremontowany jakby wogóle i cała stacja w kaletach smieszne to remontowanie po polsku chyba ze a to juz cos innego znamy to

schlesier, 2015-11-24 11:35:38 odpowiedz

"Wcześniejsze prace na linii kolejowej nr 131 objęły ... w 2013 r. odcinków: Bytom Północ–Radzionków–Tarnowskie Góry oraz Kalety–Strzebiń." co to za prace i jakość ich wykonania, skoro na odcinku Bytom północ- Radzionków Rojca jednym torem pociąg zasuwa jak szalony, a drugim- ślimaczy się ...(prędkość nie przekracza 20-30km)? rozwiń

Pasażer linii Lc-Kat, 2015-11-24 09:30:06 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE