Sosnowiec przedłuży linię tramwajowej 15. Za zgodą mieszkańców

W ankiecie przeprowadzonej wśród mieszkańców Sosnowca większość respondentów opowiedziała się za przedłużeniem linii tramwajowej nr 15 do dzielnic Zagórze i Dańdówka.   Władze miasta zamierzają więc kontynuować przygotowania do inwestycji, która miejski budżet kosztować będzie 70 mln zł.

Przedłużenie linii nr 15 w Sosnowcu byłoby największym przedsięwzięciem przygotowywanego przez należącą do 12 miast regionu spółkę Tramwaje Śląskie nowego unijnego projektu inwestycyjnego. Ramy tego szacowanego na ok. 880 mln zł projektu trafiły już do resortu infrastruktury i rozwoju. Przewidywane dofinansowanie z UE ma sięgnąć 63 proc.

Pod koniec września Tramwaje Śląskie informowały, że oczekują od miast ostatecznych decyzji w sprawie poszczególnych planów inwestycyjnych. W tym czasie miały już m.in. wiedzę, że Bytom zrezygnował z rozważanej wcześniej budowy nowej linii do dzielnicy Miechowice.

Wątpliwości pojawiły się też w Sosnowcu, gdzie miałoby powstać największe nowe przedsięwzięcie - przedłużenie trasy linii nr 15, która obecnie dociera do skraju dzielnicy Zagórze.

Zapytano mieszkańców

W tej sytuacji władze miasta zdecydowały się rozesłać do wszystkich 90 tys. gospodarstw domowych na terenie miasta ankiety z pytaniem o inwestycję.

Wysyłka ankiet ruszyła z końcem września, potem jeszcze o kilka dni, do wtorku, przedłużono termin trwania akcji - wobec ciągłego napływu odpowiedzi. Ostatecznie w środę władze miasta ogłosiły, że do tego czasu otrzymały blisko 2 tys. podpisów mieszkańców za wydłużeniem linii nr 15, a niespełna 0,5 tys. mniej - głosów sprzeciwu.

Jak poinformował w środę (14 października) prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński, wobec takiego wyniku miasto zamierza kontynuować przygotowania do inwestycji.

"Chcemy jeszcze przekazać te informacje radnym, a także - obok samych przygotowań - przekonywać do inwestycji mieszkańców, którzy opowiedzieli się w ankiecie przeciw niej" - zaznaczył Chęciński.

Jak zaakcentował, wydłużenie linii 15 będzie wiązało się nie tylko z budową nowych torów tramwajowych, lecz również przebudową okolicznego układu komunikacyjnego: ulic i innej infrastruktury, a sama nowa linia nie stanie się "utrudnieniem", lecz udogodnieniem.

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami z Sosnowcem Tramwaje Śląskie mają już projekt przedłużenia linii 15 do tzw. Placu Papieskiego, pracują też nad dalszym przebiegiem jej trasy wzdłuż ul. 11 Listopada, gdzie połączyłaby się z linią 27. Przedsięwzięcie zakładające budowę m.in. 10,2 km nowych pojedynczych torowisk oszacowano na 190 mln zł, przy wkładzie własnym miasta rzędu 70 mln zł.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE