PARTNER PORTALU
  • BGK

Ulotki, trójwymiarowe makiety. Śląska metropolia rusza z akcją informacyjną

  • PAP/JS    12 czerwca 2018 - 23:10
Ulotki, trójwymiarowe makiety. Śląska metropolia rusza z akcją informacyjną
W przyjętym w grudniu ub. roku tegorocznym budżecie Metropolii na jej promocję przewidziano 10,1 mln zł; (fot. pixabay.com)

Poprzez m.in. ulotki, ale też zaangażowanie społeczności akademickich, władze funkcjonującej od początku tego roku, zrzeszającej 41 miast i gmin woj. śląskiego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM), starają się upowszechnić wiedzę o jej istnieniu i działalności.




  • Ulotki zawierają dane obszarowe i statystyczne nt. GZM, kalendarium jej powstawania oraz informacje nt. ustawowych zadań. Wymieniono działania już zrealizowane w ramach "Komunikacyjnej rewolucji".
  • Z kolei, aby lepiej zrozumieć funkcjonowanie Metropolii, w ramach zajęć "Struktura Miasta" ponad 40 studentów architektury Politechniki Śląskiej z Gliwic przygotowało projekt uwzględniający podstawowe informacje na temat GZM.
  • Jego zwieńczeniem stały się zaprezentowane we wtorek na gliwickiej uczelni trójwymiarowe makiety prezentujące m.in. centra ośrodków Metropolii i oddające graficznie jej strukturę demograficzną.

We wtorek (12 czerwca) GZM rozdystrybuowała pierwsze ulotki z informacjami na jej temat wśród organizacji seniorów; a na wydziale architektury Politechniki Śląskiej w Gliwicach studenci pokazali makiety prezentujące wycinki Metropolii oraz jej strukturę demograficzną. GZM rozwija też projekty mające bezpośrednio wpływać na komfort życia jej mieszkańców, m.in. specjalną ofertę związaną z dostarczaniem energii dla osób po 65. roku życia.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) powstała 1 lipca 2017 r., a zaczęła działać od 1 stycznia 2018 r. Organizacja - mocą ustawy przygotowanej specjalnie dla tego regionu - skupia 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkałych łącznie przez 2,2 mln osób. Ma zajmować się przede wszystkim m.in. transportem i planowaniem przestrzennym.

Choć już z początkiem funkcjonowania Metropolia scaliła taryfy dotychczasowych organizatorów komunikacji miejskiej na jej terenie, a także zdecydowała o rozdysponowaniu na wsparcie inwestycji słabszych samorządów 100 mln zł z Metropolitalnego Funduszu Solidarności, jej władze oraz m.in. przedstawiciele lokalnych środowisk naukowych zwracali uwagę na niską świadomość istnienia GZM w regionalnej społeczności.

W przyjętym w grudniu ub. roku tegorocznym budżecie Metropolii na jej promocję przewidziano 10,1 mln zł; dotąd GZM nie organizowała jednak dużych działań promocyjnych. Po 100 dniach działalności biuro prasowe urzędu metropolitalnego opublikowało zestawienie dotychczasowych osiągnięć tej organizacji oraz planów na przyszłość; Metropolia promowała się też wizualnie m.in. podczas majowego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

We wtorek biuro prasowe GZM poinformowało o rozdystrybuowaniu wśród członków Rady Seniorów w Katowicach pierwszych ulotek "Nasza Metropolia", z praktycznymi informacjami na jej temat. Jeszcze w tym tygodniu mają otrzymać je też słuchacze Uniwersytetów Trzeciego Wieku i członkowie Klubów Seniorów na terenie całej Metropolii.

Ulotki zawierają dane obszarowe i statystyczne nt. GZM, kalendarium jej powstawania oraz informacje nt. ustawowych zadań. Wymieniono działania już zrealizowane w ramach "Komunikacyjnej rewolucji", jak wspólne bilety jednorazowe i okresowe komunikacji miejskiej, bezpłatne przejazdy do 16. roku życia oraz - w dni smogowe - dla kierowców czy powołanie Zarządu Transportu Metropolitalnego, który docelowo ma przejąć całość komunikacji.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.