20 000 profili zaufanych

  • cpi.mswia.gov.pl
  • 17-10-2011
  • drukuj
Profil zaufany, jako metoda uwierzytelniania obywateli cieszy się coraz większą popularnością. W 4 miesiące od udostępnienia funkcjonalności obywatele założyli 20 000 profili.
20 000 profili zaufanych
Możliwość załatwienia spraw administracyjnych przez internet, w miejscu i czasie dogodnym uzyskało 20 000 obywateli. Mniej papierów i brak konieczności osobistego stawiennictwa w urzędzie. Brak konieczności stosowania dodatkowych urządzeń, choćby czytnika kart czy instalacji specjalnego oprogramowania. Te i inne korzyści zyskują obywatele stosując profil zaufany w kontaktach z administracją drogą elektroniczną. A co najważniejsze dla kieszeni obywatela – profil zaufany jest bezpłatny. Uzyskuje się go po jednorazowej wizycie w urzędzie, podczas której urzędnik potwierdza tożsamość obywatela nadając mu status „zaufanego”.

Biorąc pod uwagę zakup tylko 20 000 szt. bezpiecznych podpisów elektronicznych (ważnych 2 lata) zaoszczędziliśmy ok. 6 200 000,00 zł (koszt podpisu ok. 310 zł) oraz wdrożenie profilu zaufanego - 1 267 310,79 zł. Oszczędności (po odliczeniu kosztu wdrożenia), uzyskane dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu wynoszą 4 932 689,21 zł i stale rosną.

Z profilu zaufanego oraz elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) korzystają już m.in.: Ministerstwo Gospodarki w systemie CEiDG, Urząd m.st. Stołecznego Warszawy, Uniwersytet Jagielloński, Wrota Warmii i Mazur, Wrota Podlasia czy też Główny Urząd Statystyczny.

Więcej danych o profilu zaufanym i ePUAP znajdziesz TUTAJ. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.