20 mln dorosłych Polaków korzysta z internetu

Statystycznie każdy spędza w sieci sześć godzin dziennie. 90 proc. korzysta z WiFi w domu.
20 mln dorosłych Polaków korzysta z internetu
Statystycznie Polak spędza w internecie sześć godzin dziennie. Fot. Pixabay.com

Wśród użytkowników internetu wyłania się kilka grup. Analitycy McKinsey & Company wymieniają sześć najbardziej charakterystycznych: cyfrowi wszystkożercy, aspirujące entuzjastki, cyfrowy Kowalski, zamożny pragmatyk, e-minimalistki i staroświecki internauta – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Płeć poszczególnych grup jest odzwierciedleniem tego, czy mężczyźni, czy kobiety stanowią w niej większość.

Cyfrowi wszystkożercy – to niemal jedna czwarta wszystkich internautów. Są wykształceni, zamożni i to oni uczestniczą najaktywniej w e-rewolucji.

Aspirujące entuzjastki – to już co piąty internauta. Zazwyczaj jeszcze studiują lub rozpoczynają dopiero pracę. Choć mają mniej pieniędzy na technologiczne nowinki, to i tak udzielają się w sieci aktywnie, tworząc np. blogi.

Cyfrowy Kowalski, czyli kolejna jedna piąta internetowej populacji sieć traktuje bardzo praktycznie. Korzysta przede wszystkim z mediów społecznościowych lub przegląda strony w poszukiwaniu konkretnych informacji.

Zamożny pragmatyk – określenie to dotyczy 13 proc. cyfrowej populacji. Jest najlepiej wykształcony i ma niezłą sytuację finansową. Internet także traktuje jako źródło informacji.

E-minimalistki – reprezentują 14 proc. cyfrowej Polski. To grupa młoda, o niewielkich dochodach, mniej chętna internetowi, najrzadziej korzysta z bankowości elektronicznej czy e-zakupów.

Staroświecki internauta – określenie dotyczy jednej dziesiątej cyfrowej populacji. To najstarsi Polacy, którzy powoli decydują się włączyć do gospodarki cyfrowej, ale wciąż podchodzą do technologii nieufnie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE